klicker träna??
Heej
Jag undrar fall det är några som klicket trännet era grisar?
och vad har ni lärt för trick?
värkade dem tycke det var roligt?
Jag har tänkt att göra det, dem kan ju typ sita vakter (stå på bak benen) men godis. Men tänkte kanske förska lära dem lite mer med hjälp av klicket. Skulle vilja lära dem att komma på sitt namn.
är det någon av er som lärt dem det, hur ar ni lyckets?
har försökt med godis, sutet och skriket dem namn och lockat med nått gott de har kommet ganske bar med godis. men sen om man gömmer godiset så blird em o intreserade och springer runt ocg gör annat. kanske ska hålla på längre med godiset, har ochså läst någon stan att man ska sitte med dem och säga dems namn, såde lär sig att de heter det. men vet inte.,
Kan man säkert, men marsvinen blir nog rädda för ljudet.
Mina marsvinen kommer när jag kommer, eller ropar deras namn, av den anledningen att dom vet att matte betyder god grönsak :) Att säga deras namn flera gånger hjälper inte, är inte det som lockar dom att komma, utan godiset. Dom måste få ut något av att röra sig till dig, för att göra det.

Okej, får kämpa mer med att få dem att komma då :D

alltså när jag gömmer godis så får dem det sen när dem kommet, bara at jag inte har det framme så dem ser det…
Har testat att klicka några av mina marsvin men dom gillar inte ljudet alls.

okej, får tränna dem med godis i ställe då.
mm #4 jag gjorde typ så men skulle någ visat dem längre, för när jag inte lockad bara roppa var det inte så intresant men om dem kom fick de godis.