Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersajtenifokus
Läst 2235 ggr
Lyan
0

Veckans marsvin?

Fick en idé nu när Frida presenterade Lotus.

Kan vi inte ha ett veckans marsvin där medlemmarna får berätta om just sin gris, ungefär som månadens medlem (som verkar ha försvunnit?). Den som haft veckans marsvin får sedan välja vilket marsvin som ska presenteras veckan efter.

Vad tycks?

Mari
0

Låter som en rolig idé!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Fridaaaa
0

Tycker jag med låter som en rolig idé :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Abico
0

Hur ska det hela utformas i så fall? En "artikelserie" kräver en hel del jobb, där någon av medarbetarna/värden måste sitta och samla in bilder och text och sedan lägga upp det i en artikel. Jag kan inte tala för dom andra men att göra det här en gång i veckan känner jag blir för mycket jobb.

Däremot kan jag tänka att det vore möjligt att göra en ny kategori på sajten som hette just "Veckans marsvin" och att var matte/husse sköter upplägget själv efter att hennes eller hans marsvin blivit utvalt av tidigare veckas marsvin. Men hur gör man då om någon inte uppfattar att det är dennes tur att lägga upp? Saknas det en vecka så stannar ju hela grejen av. Det var ett problem vi hade när medlemmar ordnade månadens marsvin tidigare, folk hade svårt att starta i tid och var ibland helt borta när det var dags att arrangera månadstävlingen.

Men kan det lösas på ett bra sätt tycker jag att det är en kul idé!

Månadens medlem lades ner för att intresset var så svagt.

Hanna 

Lyan
0

#3 Blir nog alldeles för många Artiklar också om det är ett marsvin i veckan.

En egen kategori låter bra. Man kan ju skicka ett PM till den som har marsvinet och om den inte vill får man skicka till nästa. Ett annat problem är ju också att alla har ju inte koll på vilka marsvin som finns på sajten om de inte finns på någon hemsida :-/

Abico
0

#4 - Man kan pm:a en person man är nyfiken på och be denne välja ett av sina marsvin att presentera.

Hanna 

Lyan
0

#5 Så kan man också göra! Eller ha en anmälningstråd där man skriver upp sina marsvin så det bara är att välja. Fast den lär bli lång! Eller att de som inte har hemsida skriver upp sina marsvin och de med hemsida skriver adressen till hemsidan. Fast då får ju någon ändra och lägga till och ta bort efterhand i tråden. Och kanske även ha en tråd med direktlänkar till marsvinen för om alla nappar lär det bli många trådar på ett år :-P Då kan man bara klicka vidare till det marsvinet man vill läsa om utan att leta igenom hur mycket som helst.

Dessa två trådar kan ju ligga högst upp i kategorin om det går

Creation
0

Hm, personligen vill jag nog hellre veta mer om personerna bakom marsvinen. :P Eller om nya tillskott jag inte vet mycket om. Jag lär inte vara med på den aktiviteten.

Men ifall intresset finns är det förstås inget som hindrar(dock är det nog inget som vi moderatorer har tid att hålla igång, utan det får i så fall skötas av medlemmarna själva).

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fridaaaa
0

Kan man inte göra presentation av marsvinet/marsvinen och ägaren i samma tråd/artikel?? :D

Blomkrukan
0

Jag tycker det låter intressant att få veta lite om både marsvin och ägare.

Moa-16
0

Men finns det så mycket att skriva om ett marsvin? Jag skulle bara få ihop några rader.. Finns ju trådar där man presenterar sina marsvin live, det tycker iaf jag är roligare :P

Lyan
0

Svara alla.

Det går kanske att göra så att varje medlem får en egen tråd. Så det står huvudinlägget vem personen är, ungefär som månadens medlem. Fast då blir det jobbigt med just marsvinen för då vill iallafall jag lägga in alla på en gång :-P

Eller en kategori där man presenterar både sig själv och sina marsvin. Jag tycker det är jobbigt med bara en tråd där alla skriver, det blir så mycket på en gång att jag inte kan sortera och få ordning om vad som står.

Samtidigt så har man presentationen på sin egen medlemssida och de som har hemsidor har ju redan marsvinen där :-/

Fridaaaa
0

#11 Ja kan man inte föra en kategori som heter t.ex "medlemmar och deras marsvin" sedan får alla som vill lägga upp om sig själv och sina marsvin där?

[exsh]
0

#12, gillar!

Virvlan
0

Ja gillar också idéen som Fridaakesso föreslog

Abico
0

#12 - Fast det finns ju redan en presenationskategori? Vad skulle bli skillnaden hos den nya?

Hanna 

Fridaaaa
0

#15 Men det är enbart för marsvinen inte för ägarna med=)

Abico
0

#16 - Det finns redan en kategori som heter "medlemmar" där man kan presentera sig. Men du menar att det vore bättre med en både och i samma?

Hanna 

Fridaaaa
0

#17 Ja precis=)