Self
Buffrarna har jag inge kläm på riktigt. Tycker att varje gång jag ser en buff ser dom olika ut ??
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#5 Det beror på hur de är avlade. De kan vara riktigt mörka, för ljusa (nära cream) osv. Ceasar tex är för ljus, medan min crested buff är riktigt mörk som i alla fall jag tycker en buff ska vara. Även min satin buff var helt okej buff, kanske lite ljus. Ceasar skulle inte klara sig bra alls på utställning i rasklass.
#4 Man säger inte self satin, utan är ett marsvin satin är det bara satin. Self är ett "vanligt" korthårigt släthår. Alltså är antingen ditt marsvin self golden eller satin golden 
Jag lär mig aldrig det där med olika färger o allt på marsvin. Finns det nån riktigt bra förteckning nånstans där man kan läsa in sig på dom? Jag vill så gärna lära mig ju!
Det där med buff, self o allt vad det heter. Jag glömmer hela tiden vad som är vad… suck…
Men theriss, ursöta marsvin!!! Jag som varit musfrälst i så många år blir nu mer o mer marsvinsfrälst. De är ju bara så helt underbart söta o trevliga! O finns det nåt sötare än en marsvinsmun? hihi
www.ida.just.nu har en länk med raser, färger och teckningar =)
#8 En hel del finns på min sida även om rasbiten inte är helt uppdaterad efter senaste standarden. I stort sätt stämmer det dock. http://ida.just.nu
här finns oxå massor av info..