Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2699 ggr
Lyan
0

Annan svamp?

Bus näsa ser mycket bättre ut. Har inte börjat behandla än för jag måste få bort allt som ska slängas mm

Nu är den hårlös och ser lite torr ut, inga sår alls.

Kan det vara något annat än Ringorm? Kan vanlig svamp bli så illa eller har han bara tur att den försvunnit så fort?

[Maijah]
0

Ringormsutslag kan ju läka ihop väldigt fort, och även uppstå fort som du nog vet. Frågan är om inte vanlig svamp brukar vara lite segare när det gäller att försvinna av sig själv?

Fridaaaa
0

Jag hade svamp av något slag på en av mina grisar (var inte ringorm), smörjde med pevaryl, var borta på 3-4 dagar:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maijah]
0

#2 Var satt svampen då?

Fridaaaa
0

#3 Där bak på rumpan. Och ja jag är 100% att det inte var Ringorm och att det var svamp

[Maijah]
0

#4 Då var det nog vanlig svamp då. Det kanske går ganska snabbt bort det med då…

Fridaaaa
0

#5 Ja det var det jag menar, kan ju vara det emmy har med:D

[Maijah]
0

#6 Kan, men som det såg ut förut så tror jag tyvärr att det är ringorm….

Har du inte möjlighet att skicka in prov och vänta om du är osäker, Lyan?

Lyan
0

Han har fått på öronen också under natten :-(

[Maijah]
0

Då är det väl inte så många tvivel då. Vilket elände Lyan :-( Önskar jag kunde hjälpa dig…

Lyan
0

Jag är jätteförvirrad! Ingen annan har fått, Bus ser hur fin ut som helst. Öronen blev bara lite flagiga, den öronsvampen jag har haft på mina tidigare har varit värre än detta :-/ Har pratat med vet. och de tycker jag ska avvakta.

Jag har fortfarande inte börjat behandla pga att vi fått flytta och tömma ett helt garage in i min verkstad för de som hade garaget blev uppsagda i onsdags och ska vara helt ute imorgon

[Maijah]
0

#10 Hmm, konstigt.. Du har ju såpass många så nog borde fler än 1 få utslag ändå, tycker jag..

Lyan
0

#11 Tycker det också. Jag är verkligen ingen noggrann person när det gäller karantän och liknande och har inte separerat Bus och Honey från de andra ett dugg. Visst, de går inte bredvid varandra men jag kelar med dem och de andra utan att tvätta händerna i mellan och varje gång jag städar ruskar jag av lakanen och sprids det inte sporer då vet jag inte hur man kan sprida dem på ett effektivare sätt

[Maijah]
0

#12 Hmm ja, du har inte skickat in prov?

Lyan
0

#13 Nej, hann ju redan behandla mot Nossvamp :-( och nu finns det inga utslag att testa

[Maijah]
0

#14 Ok, hmm knepig sits du hamna i… Jag tror jag skulle ha avvaktat lite till, vad finns det annars att göra?