Dilemma
Var en som hörde av sig till mig idag. H*n kommer få in en av mina uppfödningar för omplacering. En satinsheltie. Problemet är att denna människan har ingen satinvana och tycker att eftersom man avlat på satiner kan de inte ha så svåra problem. Jag har fått erbjudande om att ta hit satinen men h*n vägrar släppa henne utan kompisen. Jag kan inte ta bägge och h*n som omplacerar har fler marsvin som den andra kan bo med. Jag menar på att den andra kommer kanske ändå bli ensam ganska snart troligen eftersom satinen är drygt 2år.
Jag vet inte hur jag ska göra! Jag vet inte vad denna människan kan men det jag har förstått när vi har pratat är att fattas en hel del kunskaper om både satin och roan (som varit inblandat i en annan diskussion). jag har skickat länkar om både satinsjukan och om roan men det verkar inte gå in :-(
Och nu när jag skriver detta kom jag på att det kanske var hon som ringde mig när jag in förra tråden! Varför sa hon inte att satinen kom från mig, om det var hon, så hade jag sluppit detta nu :-(