Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 5252 ggr
Marsvinsbus
0

Toalett fungerar det?

Hej.

Jag undrar om ngn har erfarenhet av dessa hörntoaletter i plast som jag sett!?

När mina två tjejer är i buren så har dom ju absolut ett favorithörn att gå i, men när dom är ute på mattan (golvtid) märker jag att dom blir lätt bekymrade om var dom ska kissa. Irrar extra mycket och ena tjejen snattrar oavbrutet tills det att pölen är lagd…

Skulle en toalett fungera?

Glad söndag på er alla!

Blomkrukan
0

Hej hej,

en toalett vore ju sååå smidigt. Har en som jag testat i buren till mina. Som du sagt så gillar dom ju ett hörn speciellt så satte dit den för att testa. Istället för att göra det lätt för mig så började dom kissa lite överallt… utom i toaletten. Hittade EN fläck däri men det hade nog skett av misstag. Suck!

På golvet har jag inte testat toaletten pga att dom är så duktiga på att kissa på tidningspapperet jag lagt ut i ett hörn. Antagligen skulle dom inte bry sig.

Eftersom dina inte vet riktigt vart dom ska kissa så kan du ju alltid testa. Lägg lite spån, eller vad du använder, där du vill att dom ska kissa så känner dom, förhoppningsvis, sina dofter där och kissar. Ingen aning dock om det kommer fungera dock!

Marsvinsbus
0

Hej

Antagligen inte ;-)

men jag är faktiskt sugen på att testa!

Må väl!

[Jessica-B]
0

#0 Det är bara att prova :) Jag har provat - det bajsades konstigt nog i toaletten ett tag, men kissades gjorde det där det passade. Och nu har dem gett upp toaletten helt.

Marsvinsbus
0

Tja, jag har ju inget att förlora, men allt att vinna!

Men det verkade inte vedertaget #ler#.

Dom verkar ju söka en bra plats, ska prova "spån tricket" som #1 tipsade om. kanske med lite gammal urin också?

Fortsättning följer…

[Jessica-B]
0

#4 Ja, du ska placera bottenmaterial i toaletten som marsvinen redan har kissat på, så att dem kan gå efter lukten. :)