Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 674 ggr
Caroob
0

Alpaca

Hej, ska snart få hem en Alpaca hanne, men så fick jag höra att de ofta är tjuriga.. stämmer det? Självklart kan det vara individuellt och jag ska ha min lilla pojke ändå men det var ju lite trist att höra, jag som främst är ute efter ett keldjur som kan bli riktigt mysig.

Hans kompis blir en lunkarya, så glad att jag fick tag på en :)

KvirrZ
0

putt

- Mvh Emma

Caroob
0

Vad menar du? Vill gärna ha svar faktist.. blir nästan lite osäker på om jag ska ta en lunka till om det faktist är så :O

KvirrZ
0

putt är att man puttar upp tråden så att någon som vet ska se det lättare :) själv vet jag inte det var därför jag puttade upp :P

- Mvh Emma

Caroob
0

Åh, förlåt, jag undrade vad 17… hihi, då tackar jag :)

KvirrZ
0

Haha, när jag var ny här såg jag också putt överallt, jag fattade noll :P

- Mvh Emma

idipidi
0

Nej, temperamentet sitter inte i pälsen…

Vissa raser är i genomsnitt lugnare, vissa är i genomsnitt nervösare. Men individskillnaderna är jättestora och skillnaderna mellan olika linjer också.

Alpacor skiljer inte ut sig i temperament på något speciellt sätt tycker jag. De jag har och har haft har allihop varit väldigt trevliga. Det är få marsvin som inte blir ordentligt tama med rätt hantering från början.

Caroob
0

Tack så mycket, :) Jag blev också misstänksam då samma person sa desamma om rexar tidigare… men jag har ju inte erfarenhet själv så "better safe then sorry". Vill inte att mitt första marsvin ska vara världens utmaning..