Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 565 ggr
ciss
0

Hur mkt spån?

Hur mycket spån har ni i era burar? Ska städa hos marsvinen strax, vore kul att veta. Jag har ca 7 cm, ibland mer & ibland mindre.

Är ny här förresten :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Ync
0

Jag har ungefär 5-6/7 cm, kan variera

FeliciaS
0

Jag har rätt mycket spån. Så att de kan se ut genom gallret, för det ska de kunna ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

Jag har en kant i min bur (vid bottnen) den brukar jag ha som standard, men ibland blir det mer :) aldrig mindre..

Fiona
0

vet inte exet i cm men har iaf extra mkr i kiss/bajs hörnorna:P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Liinda]
0

Jag har väl ungefär 5 cm

Chippers
0

ca 2-3 cm kanske, så att det täcker hela botten iaf plus lite mer så att det blir mjukt o skönt att gå på.

Thea-Cazzy
0

Behöver an verkligen 6-7 cm? Jag håller nog med Chippers. 2-3 och kanske 4 cm är lagom.

FeliciaS
0

#7 Det ska täcka hela burbottnen plus ca 2 cm till så att det blir lite "stötdämpande" och mjukt samt måste det vara tillräckligt så att kisset sugs upp… Främst måste de kunna se över bottenkanten.

Mvh Felicia

Thea-Cazzy
0

Ja, det måste man…….. Vi tänkte lära dom gå på "låda" ;P

GroaLover
0

3-4, kanske, annars blir det så dyrt

Nicey_och_Smulan
0

#8 Ska man ha så mkt spån så att de kan se ut över kanten? Det har aldrig jag…skulle ju li ca 1 dm spån haha…

GroaLover
0

dom ser ju över ändå, ju

[MatildaW]
0

#11. Det undrade jag åxå, men mina ser redan ut över kanten, för den är anpassad efter marsvin :) (de finns en kant i min bur som jag har spån till, har jag det så ser dom över burkanten, den kanten dit jag har spån är ca 5 cm, sen så ser dom ut ur buren rent allmänt också :)

3velina
0

ungefär 5 cm brukar jag ha i buren. Man kan köpa "packat" spån billigt i stora balar på granngården. Det är väldigt mycket spån som räcker länge till ett bra pris:)

GroaLover
0

fast packat spån är oftast hårdare, tycker jag iaf.

KvirrZ
0

putt

- Mvh Emma

FeliciaS
0

#3 Jag har oxå en kant 2 cm upp i buren, jag har spån ca 1-2 cm över den :)

Mvh Felicia

Nicey_och_Smulan
0

#17 Kan du inte visa en bild på buren…jag är inte blond men jag fattar inte riktigt vad ni pratar om…haha. Jag har oxå en liten kant i burens botten, men om jag fyller spån till den så kan de inte se över kansten…eller…jag vet inte..haha *förvirrad*