Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2623 ggr
raudur
0

diarre?

Skulle behöva lite hjälp, min lilla kille Nemo har fått diarre och lite geggiga ögon, dem får som vanligt nytt hö varje dag, vatten och grönsaker va kan det bero på?? Skulle vilja ha lite hjälp är lite orolig för min kille :(

Erika

raudur
0

Kan jag ta lite ljummet vatten på en handuk och tvätta ögonen lite försiktigt på honom?

Erika

Abico
0

Kan det vara dåligt hö? Eller dåliga grönsaker?
Se till att han får i sig vätska och bra hö. Risavkok är bra att ge till marsvin som är dåliga i magen, googla det så får du upp beskrivningar på hur man gör.

Hanna 

Abico
0

Ja tvätta honom ren.

Hanna 

raudur
0

Höet ska det inte vara något fel på luktar gott och dammar inte och grösakerna är det inget fel på heller :/

raudur
0

Om han även kissar lite blod är det urinvägsinfektion då? Ska ta och ringa vet imorn och kolla med dem,stackars lill killen :(

chickwheels
0

Vad får han för grönsaker ?

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

raudur
0

Dem brukar få en blandning mellan dessa grönsaker gurka,morötter,sallad,paprika,tomat och vitkål och sen får dem äpplen och annat också.

raudur
0

Tror  tyvärr att han har fått urinvägsinfektion eller urinsten :´( Han piper när han ska kissa och det kommer lite blod, ska ringa veterinären imorn och boka tid.

Blomkrukan
0

Jobbigt… lycka till imorgon iaf och hoppas att han snart bli bra igen!

FeliciaS
0

#8 Vad tråkigt :( Ett veterinärbesök låter som en bra idé, hoppas det går bra!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

raudur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ringe veterinären imorse och bokade tid. När vi väl kom dit blev det en hälsokontrol veterinären tyckte att vi skulle röntga eftersom han skrek när hon klämde på magen. Det visade sig att han hade fått en stor sten+ att hela magsäcken var fylld med gas. Hon berättade att man kan operera men då vad det inte ens säkert att operationen skulle lyckas eftersom stenen satt på ett dåligt ställe och den var så pass stor. Pågrund av att han va i så dåligt skick beslutade jag mig för att han skulle få somna in :´( Men det värsta vad nog endå när jag skulle ut och betala inte nog med att man har låtit sitt älskade djur få somna in, då ska man också få en räkning på 1900:- Vila i frid fina Nemo <3

Abico
0

Vad sorgligt, har varit i precis samma situation för inte så länge sedan :( Du får tänka på att du besparade honom en hel del lidande och smärta, Nemo mår bra nu och kommer aldrig mer ha ont. Han fick ha dig hos sig in till slutet och hade ett fint liv. Nu springer han på stora gröna ängar med massor av andra lika älskade marsvin.
Vila i frid Nemo

Hanna 

chickwheels
0

Fy vad tråkigt. Lider med dig.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Blomkrukan
0

Alltid jobbigt att läsa om alla marsvin som är gått vidare, måste vara så mycket värre när det är sin egen lilla gris Gråter

RIP Nemo!

alva-m-t
0

Har aldrig varit med om ett marsvin som somnat in:S Men det är säkert jätte hemsktGråter

Vila i frid Nemo! Spring på gröna ängar!

*tröstkramar*

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Aristarcos
0

Tråkigt att det gick så illa.. Kram från oss..