Kraftfoder?
Nu undrar jag vad ni har för kraftfoder och vart ni köper det. Vilket tycker ni är bäst och nyttigast?
hejsan
jag använder fodret carrie/lotti du kan köpa det på foderbilen.se eller på lantmännen/granngården ett mycket bra foder.

Marsvin behöver egentligen inte ha kraftfoder alls om det inte är så att de har svårt att hålla ett bra hull (till ungar som växer bör man dock ge tycker jag) så därför får mina vuxna marsvin inte kraftfoder regelbundet.
När jag ger kraftfoder brukar jag i första hand ge vanliga havregryn och/eller kligröt vilket mina grisar älskar. Även korn- och havrekross använder jag ibland.
Jag föredrar att hålla det så naturligt som möjligt för mina marsvin och ger därför sällan pellets eftersom jag tycker att det innehåller för mycket tillsatser och "skräp". Är i princip bara när jag har dräktiga och/eller digivande honor som jag köper pellets eftersom jag anser att de behöver få i sig lite extra och för att det är under en så pass begränsad tid de äter det. Den pellets som köps här är då Lottie som jag köper på Granngården, en sort som jag tycker är okej om man nu ska ha pellets (förr fick mina marsvin pellets dagligen men jag tycker att de blivit friskare sen jag i princip slutat med det till dem).
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!