Funderingar...
Jag står ju inför ett väldigt svårt beslut att ta bort Xander :-(
Problemet blir då att Lotus blir ensam. Vi vet inte hur gammal han är men inte under 3år.
Jag har bestämt att ha en satin- och tantflock med Fiffe som ledare och ge dem extra glucosamin varje dag och sedan en "vanlig" flock med Udo som överhuvud.
Sedan kommer ett problem till och det är att Elsa och Essie trivs inte i en stor flock.
Det jag tycker känns bäst är att kastrera Lotus och ha honom med Elsa och Essie. Frågan är om han fixar en operation och varifrån pengarna ska komma.
Jag känner att jag vill ge honom chansen till ett pensionärsliv med lite tanter för han har flyttat runt en hel del så det känns som att om han går bort av operationen var det ändå för att ge honom ett bättre liv.
En annan tanke var att skaffa en bebis till honom, men jag vill inte ha fler hanar och vad ska jag sedan göra med bebisen när Lotus går bort?
Om han blir kastrerad tänkte jag att han får gå med Wonder eftersom han kommer behöva lite draghjälp i början. Då blir Birk ensam men det är ändå bara för en begränsad period.
Har väl egentligen redan bestämt mig, ville mest skriva av mig lite för det är många tankar som snurrar i huvudet för jag trodde verkligen inte Xander skulle vara så dålig redan :''( Samtidigt förklarar det ju en hel del av hans stress och ibland dåliga beteende…
Ska ringa till Cecilia Trägårdh imorgon och se vad hon säger.
om du inte vill kastrera honom , så vf inte skaffa en kastrerd hane som kan gå med honom till han nu går bort och sedan sätter den kastrerade hanen med honorna
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Problemet är att jag vill inte ha en hane till, i så fall hade jag letat upp en lämplig bebispojke till honom. Det är ännu inte superakut med Xander, ska prata med Cecilia Trägårdh imorgon och se vad hon säger. Niklas visar att han har ont, Xander har inte kommit så långt än, men jag vill heller inte att han ska det 
usch de e en jobbig sists su är i … lider verkligen med dig =( massa styrke kramar till dig och dina älsklingar
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
#3 Tack. Försöker ringa nu, men det är upptaget :-(
Har även pratat med de som jag har adopterat Lotus av men de har ingen bebispojke heller som han kan placeras ihop med och i vilket fall som helst måste Lotus sitta i karantän tills i april
Xander kommer sättas på metacam en kort tid, så jag hinner fundera ut något för Lotus. Inget roligt men eftersom Xander inte reagerar på palpering så har han inte jätteont ännu. Detta gäller bara en kort tid för Xander ska inte behöva lida!