Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 3504 ggr
miacaliza
0

Honor?

Nu är det många som varit på mig och frågat om jag inte ska köpa hanar istället för honor för att dom är trevligare att ha till kel…

Men är honor så otrevliga då? Blir inte dom också tama och mysiga? Sedan vill jag ju ha en liten flock på 4-5 st och då är det väl bättre med honor?

godisgrisen
0

Om du redan vet att du vill ha en flock så tycker jag du ska satsa på honor för hanar fukar dåligt i flock. Alla marsvin är underbara oavsett kön!

dumlekola
0

#0 Om du vill ha fler än två marsvin så är absolut honor att föredra. Allra bäst blir det med en kastrat i flocken också. Glad

miacaliza
0

Vad är skillnaden mellan honor och hanar? Temperamentet alltså? Blir det svårt att få honorna snälla och mysiga? Jag har liksom inte uppfattat det så att honor skulle vara otrevligare och svårare än hanar?

miacaliza
0

Hittade en gammal tråd om detta…det verkar vara en smaksak…en del tycker bäst om hanar och en del tycker bäst om honor :)) Jag tror jag kör på mina honor som jag tänkt från början.

Lät intressant med att ha en kastrat också…men ska jag köpa honom först då eller kan han flytta in senare?

Creation
0

#4 Det spelar ingen roll när du sätter ihop flocken. Du kan börja med två tjejer och utöka allteftersom, t.ex. :-) Honor brukar generellt vara ganska toleranta. Kastraten kan du också sätta in när du vill.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lodis
0

Honor kan bli lika mysiga som hanar. Det beror mera på deras temperament och hur mycket tid man ägnar åt dom, än på vad de är för kön.Cool