Black/Golden
Det står i krash´s stamtavla att han är black golden, hittar dock inget golden på honom :S
MEN… nu när jag satt och kollade igenom bilder på honom så ser jag en guldslinga på ryggen på honom, KAN det vara så att den inte direkt syns för blotta ögat men kommer fram på en bild på detta vis ?
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
räcker med att det syns jättelite för att det ska räknas;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jo det förstår jag ju :) men jag har inte sett det alls. det syns inte nu när jag tittar på honom, men i kameran så syns det på bilderna..:)
#3 Han kanske bara har några få strån? =)
Men det borde synas annars med tycker jag:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kolla magen, tassar i öron bak i pälsen i rumpan kolla noga överallt ;)
ska spana in hans rumpa ;) hihi
nä men seriöst, ska hitta det :)

tassarna ja, om det så är en liten liten tofs vid ena klon så räknas det in som färg.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
jo de förstår jag.. :)
Det kan vara väldigt svårt att hitta färgen på vuxna långhår, ifall marsvinet bara har en liten mängd av den färgen. Jag hade förut en långhårskille som många trodde var helt black, men han var black/golden, precis som din kille.
Han hade en strimma golden på ena sidan som såg mer beigegrå ut när pälsen vuxit ut och var svår att urskilja ur den gråsvarta pälsen(plus några strån under "kronan"). Kanske är det så för din kille med?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Möjligt… Hade varit kul om uppfödaren minns o kunde tala om det :P
Skulle för övrigt vilja veta hur det gått för Krash´s föredetta fru och Booms Mamma. Hon skulle lämnats in till samma omplaceringshem men hon kom aldrig dit :S
Bara hennes man och son fick komma dit. Och de var i hyffsat dåligt skick med tovor och grejer.
Däremot så skickade dem med mammans stamtavla, så den har jag :S
Bild på sonen, Boom.