Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 4016 ggr
Blomkrukan
0

Doris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Doris flyttade in till mig och Polly igår.

Ja, jag köpte henne i en djuraffär. En privatperson hade lämnat in henne och hon hade bott i djuraffären i ca 1 månad. En av personalen uppskattade hennes ålder till runt 4 månader.

Hon är en lurvig liten gris, svart med en brun fläck mellan öronen. Hon har några virvlar och håret står åt alla håll. Om man tittar efter den bruna fläcken så vet man vart huvudet är. Idag friserade jag henne, klippte bort några tovor och klippte henne runt sidor och bak så att hon ska kunna gå. Liknar mest en kaktus nu, men ska bli friserad av ett proffs till veckan : )

Hon är fortfarande väldigt osäker men har gjort en massa framsteg! Idag t ex så svarade hon Polly, hon tog mat (ett persiljestrå) ur min hand och hon har visat lite nyfikenhet : )

Misarn
0

Naw vad söt ser ut som en större version av våran lilla bebis Samson ^^

Fridaaaa
0

Sicken sötnos :) Lycka till med henne:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Isnona
0

Vilken sötis! Hur har det gått med ihopsättningen med polly då? :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

HumlanochJuvel
0

Lycka till med Doris! Jätte söt :)

queenlinnea
0

Åhå, så söt!

Blomkrukan
0

Tack alla!

Jo, hon är en liten sötis : )

#3 Det har gått bättre än förväntat med ihopsättningen. Doris var väl inte intresserad i början vilket är förståeligt. Polly gjorde en massa försök med att söka kontakt. Hon var väldigt försiktig i sina närmanden. Det blev lite skallrande tänder och småskri men har inte hittat några sår på någon av dem!

Idag såg jag att dom låg och jäste i samma hus (ett litet ett) vilket jag tycker borde betyda att dom kommer bra överens. Dom träffades första gången på eftermiddagen i onsdags : )

Svea-
0

grattis…jättesöt!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.