Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 597 ggr
ciss
0

Kanin & marsvin

Jag ska få en egen kanin, har ju redan tre stycken på foder tillsammans med en kompis dock. Sedan har jag ju också två stycken underbara marsvinsflickor. :)

I sommar, tror ni att jag kan låta mina marsvin hälsa på kaninen? Jag kommer inte att skaffa en belgisk jätte precis, utan en liten hermelin. Jag menar inte att släppa in dem i samma bur, utan att bara låta dem hälsa på varandra (genom galler först).

Är det en bra idé?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

dreamiz
0

Jag tycker nog att du kan testa att låta dom träffas under uppsikt. Det kan gå bra.

Har varit en del diskussioner här att ha kaniner o marsvin ihop men det är, om jag förstått rätt, inte det din fråga handlar om. Utan om de kan träffas ibland bara? O det tycker jag de kan, under uppsikt om sakt, så ser du hur det går.

ciss
0

Man ska inte ha kaniner och marsvin i samma bur, och det tänker jag inte heller ha. :)

Menar bara att träffas ibland, så du har fattat rätt ^^,

www.frihetenskaniner.se

[MarieElice]
0

Vi har tre marsvinshannar och en kaninhanne, de delar inte på buren. Kaninen har en egen för annars får han ingen mat. Men han har sin bur dörr öppen jämnt så när grabbarna bus är ute så kommer han oxå ut. Det har aldrig varit något problem. När grabbarna bus blir för närgångnaGenerad hoppar kaninen in i sin bur.

_Anna93
0

man kan ha marsvin och kaniner tillsammans. i alla fall kan jag det. jag har alltid haft kaniner och marsvin tsm..

idipidi
0

#4 Kan kan man men det finns risker… Jag säljer inte marsvin till någon som ska ha dem i samma bur som en kanin.

ciss
0

Ja, visst kan man, men det finns risker som Idipidi säger. De förstår inte varandra.

www.frihetenskaniner.se

GroaLover
0

man måste ändå ha minst 2 marsvin i samma bur, och då måste man ha en väldig stor bur med två marsvin och en kanin, skaffa 2 burar istället