Tänder
Min George har tappat en av sina tänder i underkäken. Hans tänder i överkäken ser inte heller speciellt roliga ut, utan är vassa och konstiga. Jag har filat ner dem några gånger men det blir likadant igen. Han äter som vanligt, både morotsbitar och pinnar.
Självklart har han även massa hö.
Vad tror ni om det här?

Om jag ska vara ärlig och säga vad jag tror så tror jag inte ett marsvin med tandproblem har så stora chanser i längden, du borde iallafall rådfråga en veterinär.
#1 Precis så ser Linneas tänder ut och hon verkar klara sig riktigt bra. På henne verkar det dock som att tanden är borta permanent, men Georges verkar vara på väg ut igen. Håll lite koll på att övertänderna inte blir allt för långa innan tanden kommit ut helt bara.
Är det den George jag tror att det är? 

Hihi jajjamensan det är det 
Ja han äter precis som vanligt och är pigg och glad.
Är Linneas tänder också sådär spetsiga i överkäken?
När jag var i Linköping med Fred så kände vet på George tänder där bak (för att jämföra med Fred), och hon kunde inte hitta att något var fel. Det känns lite som att tänderna man inte ser är de viktigaste, och att så länge de kan bita av med "råttänderna" så är det lugnt. Hoppas det iaf 
#4 Kul att se dig "svinis"! 
Linnea äter också bra med sina tre tänder. Hon åt berydligt sämre innan hon tappade den uschliga tanden, så hon hade nog ont av den. 
Ja, Linneas tänder är också så där spetsiga. Jag filade ner spetsarna några gånger, men det kom tillbaka lika snabbt igen. Jag gjorde uppehåll i filandet och det verkar som om hon klarar att hålla undan övertänderna med undertanden.
Det spetsiga kommer sig nog av att de använder singeltanden i mitten av dubbeltänderna. Jag tror inte att det hinner bli någon större skada på kindtänderna om det är en avbruten tand som sedan växer ut och allt blir normalt igen.
På Linnea däremot, där tanden verkar vara borta permanent, så skall jag se till att kontrollera så att det inte bildas problem med kindtänderna med tiden. *håller tummarna*

Kul att se dig med 
Det där med spetsarna hade jag aldrig räknat ut haha, men när du säger det känns det ju så självklart! Nu är det bara att hoppas att tanden kommer upp som den ska!
Håller tummar & tassar här att det ska gå bra för Linnea!
#6 Tack! 
Här bor också en tretandare (: Klarar sig som vilket marsvin som helst, men vi måste hjälpa till att hålla hans tänder i trim. Massor med kvistar och grovt hö, + att vi ibland måste klippa tänderna (rekommenderar inte det åt någon, men i vårt fall är det det enda som funkar.)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
*putt*