Marsvin tänder?
Eftersom jag är helt ny med marsvin så undrar jag om det finns en sida/bild som visar hur friska tänder ser ut på en marsvin?
Ska den nedersta vara längre än där de där uppe?

DOm nedre tänderna brukar nog vara längre än dom övre, men viktigast är att dom undre går in under dom övre.
Denna bilden kanske hjälper lite ?
**http://chestofbooks.com/animals/Manual-Of-Zoology/Chapter-LXXVI-Rodentia-Order-XIII-Rodentia.html
**
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
#2 såg at du just hann lägga in en bild.. härlig :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Tack! 
Bilden föreställer vårt fina passningsmarsvin Bobo som nyligen blev en ängel. Ja, visst ser han härlig ut när han ytterst försiktigt har dragkamp om persiljekvisten! 
Här är en bild som visar hur vår Linnea ser ut i munnen. Hon hade stora besvär med en tand i nederkäken och i mitten på december trillade den ut för att inte komma tillbaka. Det är den som saknas till höger i bilden.
Hon äter obehindrat men som ni ser så slits den nedre tanden hårdare och blir kortare än normalt och de övre tänderna som slits mindre är lite längre än normalt. Tiden får visa hur bra hennes kindtänder klarar sig. *hoppas*
Kul med dina bra bilder :D hoppas det går bra för tjejen med bara en undertand.
#9 Tack! 
Stort tack till alla, de här verkligen hjälpte
jag ju helt ny på marsvin, så när jag tittade på tänderna blev jag lite bekymrad för att de såg ut lite "konstiga", hehe, gämförde mitt minne av våran hamster som vi hade tidigare och jag minns inte att de skulle se ut så här, men nu när man gemför med andra friska marsvin så ser man att det är så de ska se ut 
#8, nämen stakaren hoppas att det funkar bra för henne ändå med en tand där nere.
*putt*
)