Sovkojor
För ett tag sen togs det upp en länk till en hemsida med så kallade crashpads.
I helgen försökte jag mig på att sy en sån till grisarna, och resultatet blev helt okej. Lite småändringar måste göras i mönstret men inga större grejer.
Så vad tycker ni?
Länken till hemsidan dom finns på:http://pimpmypiggy.homestead.com/crashpads.html
Mvh Alexandra
åh så söt! :)
Snyggt:D Duktig du är:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så fin! :D
jätte fin och en ser mysig ut=)
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Jättefin :)

Tack!
Lite nyfiken bara, finns det intresse för dessa små sovkojor?
Är det värt att köpa material och börja tillverka och sälja för en liten peng?
Mvh Alexandra
ja absolt , letar jämt och ständigt efter nya sov platser till mina små, dem tycker ju de e så kul med lite verierande sov plats =)
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Absolut! :D Har ett gäng nudister som fryser lätt om rumpan ; )

Då satsar jag på det! :)
Mvh Alexandra
Jag vill ha en koja… Kan du göra en stor till mig? 
Jag vill oxå ha :) hur mycket har du tänkt sälja dem för? :)
Oj vilken fin! Undrar samma som #11 :-) Fast det kanske du inte kommit på än… :-)

Jag måste kolla upp materialkostnader innan jag kan bestämma pris.
Vad tycker ni kan vara rimligt?
Måste tillågga också att jag inte har symaskin själv för tillfället.. så åker hem till min mamma som bor ca 10 min härifrån och syr. Så det kan dröja lite innan dem blir klara även om jag skyndar mig så gott jag kan :)
Mvh Alexandra
Den ser så gullig ut. Det finns två som gärna vill ha varsin : )
hm… svårt att säga pris.. det är väl mycket upp till dej oxå :)
Beror ju lite på vad materialet kostar som du säger…
Hur mycket kostade materialet till den du nyss sytt?

# 15 Det materialet var sånt jag hade hemme. Det sista, så det vet jag faktiskt inte :P
Mvh Alexandra
Lite småslipning på designen (inget illa menat hihi) och beroende på storlek hade jag kunnat tänka mig betala 150-200kr per sovkoja…
Jag är verkligen jättedålig på att sy så jag skulle bara uppskatta om någon med kunskap hade tagit sig tid till att göra och sälja sovkojor till mig :)
Ok :) Du lär hojta till sen om du gör några :)

#17 Som jag skrev i #0 var detta en test, och några små ändringar behöver göras ;)
#18 Ska se om jag kan komma iväg och köpa material i morgon :)
Mvh Alexandra
Spännande 
Jättefin :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#19 Ja, jag vet :) Väldigt bra för att vara första försöket i alla fall!

#19 Tack :) eftersom jag ritade mönstret själv hade jag inte förväntat mig perfekt resultat från början ;)
Vad är det du skulle vilja se för ändringar? Bara för att se om det är samma saker vi tänker på :p
Mvh Alexandra
#23 Nu vet jag som sagt inte måtten på sovkojan och inte heller hur verklighetstrogen bilden är.. Jag kan bara tala för min hona som inte alls gillade sin mysrulle, vilket jag tror berodde på att den var för trång i taket. Hennes päls växer åt alla möjliga håll och jag kan tänka mig att det blev obekvämt när mysrullen gjorde att pälsen la sig fel. Därför hade jag (för hennes skull) önskat att sovkojan var något högre i taket. Det kan kanske vara lite svårt att få taket hålla sig där uppe. Vad vet jag, som knappt kan sy ihop ett hål i ett klädesplagg ;)
Och som du själv sa, lite ändringar i mönstret… Den proffsigare looken kommer med tiden, ju mer du får träna, desto bättre blir det :)
I övrigt tycker jag att den är väldigt fin och kan absolut se att folk kommer köpa sådana. Mina tankar är ju vad jag tycker… Det är säkert andra som inte alls håller med mig. :)

#24 Jo att ändra taket något är jag redan inne på. inte mycket, men framför allt få hela kojan rundare med något högre i tak.
Mvh Alexandra

Jag kollade faktiskt på kattbäddar till mina grisar idag, men hittade ingen bra, så det är verkligen intressant :) Jättefin och mysig i fleece :)

Ni som ör intresserade får gärna skicka PM till mig så jag håller koll på hur mycket material jag ska köpa osv :)
Och bara för att ni är intresserade är det inget köptvång ;)
Mvh Alexandra

Kommer också börja sälja marsvinssaker som mjukhus,bäddar,mysrullar m.m =)

Idag har jag varit och köpt material. Till helgen kommer jag att sy de första kojorna.
Utifrån materialkostnad osv har jag tänkt mig 200kr/st + frakt
Och om man köper två eller fler 150kr/st + frakt.
Detta är färgerna jag har för tillfället.
Grön till 3 kojor
Mörklila till 1 koja
Ljuslila till 3 kojor
Ljusblå till 2 kojor
Mvh Alexandra
Jag tycker den blev otroligt fin, är djupt imponerad att du kunde få till den själv.

Idag har jag varit hos mamma och sytt! De tre första kojorna är nästan klara nu :)
Ändringarna jag gjorde i mönstret blev väldigt bra! Kojan är även något större då den första jag gjorde blev lite väl liten :)
Bild kommer i morgon
Mvh Alexandra

Super läcker!! Duktigt gjort!:-)

Vad använder du som stoppning!?

Fint!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#33 Jag vet inte vad det heter. Men det är lite tjockare vadd som man köper på metervara och klipper. Så jag klipper bitarna precis som jag klipper tyget.
Mvh Alexandra

Idag fick jag äntligen en egen symaskin! Så nu kan jag sy kojorna snabbare vid beställning.
Det finns tyg kvar till 3 ljuslila kojor och jag ska även köpa nytt tyg i veckan är det tänkt.
Någon som är intresserad?
200kr/st kostar dom, och köper du fler vid samma tillfälle kostar den första 200 och de andra 150/st.
Mvh Alexandra
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är intresserad av två st blåa/ljusblåa, även grönt. (Beroende på vad du köper för färger :D) :)

#37 Jag kommer att köpa mer grönt och även lite mörkare blå idag. Kanske blir fler färger beroende på vad som finns :)
Skicka gärna ett pm så är det lättare för mig att hålla reda på vem som vill ha vad :p
Mvh Alexandra

Så nu finns det alltså tyg till:
3 rosa
3 gröna
3 vinröd/rosa/lila (eller vad man nu ska kalla den :p haha)
3 blå
3 lila
Mvh Alexandra
väldigt fin!
en fråga bara, "särar" sig lagren mkt? du kke skulle sy nån extra söm som man gör på typ.. dunjackor så det blir lite styvare? eller jag vet ine, var bara en tanke.
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

#41 Tack! Jag syr redan extrasömmar i sömmarna som blir, för att tygerna ska hålla ihop :)
Mvh Alexandra

Kom på att jag har ju inte visat bild på den förbättrade kojan som alltså är den jag säljer.
Här är en mörklila och en grön
Mvh Alexandra
#42 menade inte så, utan att det delar på sig "inuti", mellan lagren, inte där det är ihopsytt, om du förstår vad jag menar.
vet att det gjorde det för mig när jag sydde en hundfilt, så jag la några extra sömmar över så vaddtyget höll sig där det skulle, men det kke inte gör det på såhär små grejer.
btw, dom är verkligen jättefina, ser riktigt proffsiga ut!
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

#44 Okej nu är jag med. Nej det är ju så pass litet och eftersom baksidan är sydd i tre delarså syr jag en söm i dom två sömmarna som blir, så att det håller ihop på så sätt.
Mvh Alexandra

Sovkojorna kommer att säljas i brändåsen den 26/3 också :)
Mvh Alexandra
Rekommenderar sovkojorna! Grisarna här hemma är helt överfötjusta i den gröna som dom fick : )

#47 Kul att dom gillar den! Mina grisar älskar sin också :p
Mvh Alexandra
Verkligen jättesnygga! :) Blir så sugen på att sy lite jag med, men man ska ju ha kunskapen också ;)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus