det längsta?
Vad är det längsta ni ngnsin har lämnat buren smutsig?
det var 9 dagar för miig! <3 ska göra den nuu_!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina pojkburar kan det gå två veckor mellan städningarna men eftersom det bara är två marsvin på gigantiska burar blir flickburarna smutsigare på 5 dagar :-/ Annars brukar det gå mellan 5-7dagar, ibland 8 om jag mår väldigt dåligt. Matplatsen skuras varje-varannan dag dock
Om jag är dålig eftersom jag ibland har kassa dagar kan det gå 8 dagar. Har nog aldrig lämnat längre. Luktar endel när man har en mängd såna smuttsiga burar.
Vanligtvis rengör jag buren var sjunde dag. Det längsta marsvinen har fått stå ut med är 9-10 dagar, och då låg jag i vinterkräksjuka och fick ännu mer ont i magen av ångesten som kom för att jag visste att marsvinen hade det skitigt. xD
Hmm.. tre dagar tror jag. Buren är bara 120x60 så den blir smutsig snabbt. Soffan står dessutom precis bredvid så jag känner stanken om jag inte städar. Sedan jag började med lakan så sopar jag bajspluttar minst två gånger om dagen.
Brukar göra rent 1 gång/vecka ungefär. Behövs inte mer då jag bara har två pojkar som går i en bur på 160x70. Byter dock ut hö var och varannan dag, eller efter behov.
Ca 1 gång i veckan. För dem har ganska små burar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag städar var 7:e dag. Men det har h'nt en gång att det dröjde 9-10 dagar. Då låg jag i hög feber och kunde knappt röra mig ur sängen.
Mvh Alexandra
Jag städar vanligtvis var 7:e dag, men ibland kan det hända att det dröjer 8-9 dagar också beroende på storleken på buren och antal marsvin.

Det längsta är nog 7-8 dagar men precis som ovanstånde svarat så var det en gång då jag mådde väldigt dåligt. Annars brukar det vara 4-5 dagars mellanrum =)
Oj då jag måste vara överpedantisk… jag mockar varje bur var tredje dag och tror aldrig jag har haft någon bur ostädad längre än fem dagar. Om det är mer än tre dagar är det om jag är borta eller sjuk annars mockar jag piktskyldigt varje kväll. I dag är det mina tre komplmentbackar som ska mockas. Jag har 20+ marsvin (just nu 32) i en tvåa så det funkar inte att städa mer sällan för jag vill inte ha lukt.
Men jag byter sällan allt i burarna istället utan tar bara bort kissigt och fyller på med nytt spån där det behövs.
När jag bodde i lägenhet var jag tvungen att städa allra senast var 5:e dag och då hade jag ändå en 120 bur. Nu bor djuren så stort både i buryta och rumsyta att det luktar väldigt lite men jag känner direkt när det blir skitigt, inte ens mina pedantiska syskon känner lukt innan mig
Det längsta jag väntat är väl 14 dagar men till saken hör att då gick dom i min mega bur och den var knappt skitig då ändå. Men annars brukar jag göra rent 1gång i veckan.
Jag rensar bort allt och lägger i nytt spån en gång i veckan i alla burarna. Funkar hur bra som helst för mig och mina älsklingar. =o)
4 dagar max! jag städar varannan dag. tar bort kiss & översta lagret av spånet. Byter allt hö. Har 10 marsvin i 3 olika burar
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har väntat 7 dagar som längst, tror jag. Det kan bli så när jag är bortrest eller sjuk.
Annars städar jag var 3-5:e dag. :-)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.