Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 510 ggr
Fridaaaa
0

Älskade Morris

Är så glad!

Våran älskade Morris, som Sebbe fick sommaren 2009 som omplaceringsmarsvin, trodde jag att jag skulle behöva ta bort, för han hade gått ner så mycket i vikt, från över 1000gram till ca 700 gram på knappt 2 månader. Försökt med allt för att få upp honom i vikt. Men ingenting hjälpte, så trodde att det var åldern Han är minst 4 år gammal iår).

Sedan upptäckte jag för någon månad sedan att han hade sellnic, så lite mer än 1 vecka efter att jag upptäckt det, så gav jag han första behandling med stronghold, nu ca 2-3 veckor efter behandlingen har pälsen vuxit tillbaka på magen på han jättebra och han har gått upp ca 200 gram på 2-3 veckor! :) Är superglad!! :) Tror nog att vi får ha kvar vår kära Morris länge till, han är nog seglivad :)

När han kom till oss sommaren 2009, så bodde han själv, var överviktig för han hade levt på sallad och godisstänger, klorna var krokiga och växte längs med tassarna på han och nafsade osv.

Nu 1,5 år senare har han hunnit med att bli pappa 1 gång, bli morfar, haft 2 burkamrater (Lucifer dog ca 6 månader gammal, nu bor han med Totti), han är superkelig, gillar att busa, matglad (äter stort sett allt, åt bara pellets, sallad och gurka när han kom till oss, lärde sig äta andra grönsaker när han gick med Tova). Hoppas han lever med oss länge till :) För goa marsvin får man leta efter:)

Kan tyvärr inte lägga upp bild på han då det krånglar med nya iFokus.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Blomkrukan
0

Vad härligt att höra att han har gått upp i vikt och att han kommer klara sig! : )

Blomkrukan
0

Glömde ju skriva att du får hälsa Morris från oss : )

Fridaaaa
0

#1 Ja känns skönt :) Ska hälsa han hihi :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.