Marsvinsdröm
Inatt hade jag en lite småotäck dröm om min alldeles fina och underbara Äppelpäppel. Han har ju inte varit på tipptopp nu det senaste med diverse sår och väldigt nere.
Iaf så igår innan jag skulle gå och lägga mig så chirpade han som bara den och då tog jag upp han så fick han somna på mitt bröst så låg vi och sov en stund tills jag vaknade och släppte ner han och när jag då somnade om igen så började jag drömma.
Äppel låg på ett mjukt bord och skulle av någon okänd anledning somna med hjälp av narkos så jag satt där med den här masken och höll den framför honom men jag var så rädd att han skulle få för mycket och somna in så därför var jag lite kinkig så han somnade aldrig riktigt av den här narkosen och jag såg i hans ögon att han var jätte ledsen och då började även jag gråta så vaknade jag till och då var kudden alldeles blöt. Då fick jag gå ur sängen och plocka upp han så somnade vi tillsammans igen.
Haha, lite småtöntigt men ibland visar verkligen kroppen hur mycket man älskar något. Vare sig det är ett marsvin eller ett speciellt klädesplagg.
Fina fina Äppel!
//Emma
aaaw, jag hade också obehagliga drömmar inatt. Dock inte marsvinrelaterade, men visst påverkar drömmarna en otroligt mycket under vaken tid! Jag brukar gå och pussa och krama på marsvinen extra mycket på morgonen när jag drömt att dem rymt. Det drömmer jag ofta ;D. Det blir ju så! Man vill gulla med dem extra mycket! Gulligt att ni somna ihop sen hihi ;)
#1 Att dom rymmer? :-o Vart tar de vägen då?
Haha det är mysigt men dessvärre mindre bra om jag ska till skolan dagen därpå. Kommer knappt upp ur sängen förens det är dags att åka hemifrån ;-)
//Emma
#2 det är de jag inte vet :P dem bara försvinner och jag är förtvivlad. Har i flera drömmar varit ute och letat och gått till djuraffärer och kollat om nån hittat pojkararna ute och försöker sälja dem vidarae hahaha. Man är bra tokig i drömmarna alltså ;)
Jag hade också en obehaglig dröm inatt.. Dock hundrelaterad.
Sen en sak som är väldigt jobbigt är att jag drömmer Alltid mardrömmar när jag precis fått en ny kull med marsvinsungar. Drömmer bl.a att jag hittar dom döda i buren.. Vilket resulterar i att jag vaknar flera ggr per natt och måste kolla till dom så dom lever och allt är som det ska. Kan kanske ha att göra med att jag i början med andra kullar varit tvungen att gå upp flera ggr/natt och matat så det kanske sitter kvar? Jobbigt är det iaf. Det släpper inte fören jag ser efter några dagar att det går bra.
#3 Ja tokig är bara förnamnet ibland!
#4 Åh nej vad jobbigt det låter. Låter som det gått från en vana att gå upp och kolla till ungarna och sen blivit någon slags tvångstanke att gå upp och kolla och att det sen sätter sig i drömmarna.
//Emma
Åh, marsvinsdrömmar är alltid så konstiga och obehagliga tycker jag :P Men så har jag drömt en hel del av dom. Framförallt har det varit konstiga, oplanerade kullar och jag har vaknat i panik och gråtfärdig och sprungit upp för att kolla så att jag har rätt antal marsvin.
Hanna
#6 Hahah stackars Hanna :-( Kan förstå om dom där oplanerade lunkakullarna kan vara lite smått jobbiga…
//Emma
#7 - Ja fy, drömde att Irma blev grön eller vad det var någon gång också. Och att mamma har släppt ihop mina marsvin har jag drömt flera gånger, haha. Undrar om det är ett tecken? Borde kanske prata med henne…
Hanna
#8 Tror nog det kanske skulle vara bra. Bara för att vara på den säkra sidan liksom…
//Emma