Bra marsvins böcker
Hej!
Jag undrar om jag kan få lite tips på bra marsvins böcker? Många jag hittat vänder sig till barn.
Tacksam för svar!
Mel

Den klart bästa marsvinsboken jag har hittat är:
"Guinea Piglopaedia: A Complete Guide to Guinea Pig Care" som är skriven av Mette Ruelokke (dansk veterinär tillika marsvinsuppfödare) och Margaret Elward.
Den enda nackdelen är väl att boken är skriven på engelska men jag rekommenderar den varmt (även om jag tycker att det finns en del "fel" i den ;-P).
Här kan man kika lite i boken så att man får sig ett litet smakprov och i Sverige går den att beställa åtminstone här och här.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Jag har den bok som #1 rekommenderar och jag tycker den är jättebra. Lärt mig en hel del av den även om den innehåller en del saker som inte stämmer, men det gäller väl dom flesta marsvinsböcker skulle jag tro.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en länk till Marsvinshjälpen där du kan köpa "Mitt husdjur marsvinet" som Mia Winge själv har skrivit. Den är lättläst med fina bilder, bra fakta och bedårande illustrerad av Lena Furberg. Passar både barn och vuxna.
Nu för tiden är det svårt att hitta bra marsvinsböcker som inte är skriven på stenåldern ;-) Det bästa är nog att använda sig av dagens teknik och faktiskt läsa på internet och få reda på fakta från andra utifrån :-)
//Emma

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har sammanställt alla böcker jag läst här: http://maskrosmarsvin.webs.com/bckerfilmochkonst.htm
Envishet och drömmar