Mysrullar
Nu har ja äntligen prövat min första myssrulle! O Angel verkar älska den! (Ursäkta hon e lite smutsig på nosen) Men lika överlycklig för en varm o gosig mysrulle!
I morgon ska ja försöka sy ett par till såna, tänkte kolla om de finns nåt intresse av såna här myssrullar? Nu när ja äntligen hittade materialet har letat innan men inte hittat, så hittade ja de i en annan stad. De som kommer göras imorron kommer bli lila. När ja fått mer pengar så kommer ja köpa mer fast andra färger.
Så vad tycker ni?

ser helmsysigt! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad kommer dom kosta ungefär? Är intresserad :)

#3 Jag har frågat runt lite vad folk kan tänkta sig o de ser ut o bli 200:-st o om man köper fler så e de 150:-st. Om de låter rimligt? =)
#4 Absolut! :) Kan tänka mig att materialet inte är det billigaste och du måste ju få lite lön för att sy dom också ;)

åååhh så fin och så mysigt… sy på här finns det en till som vill köpa!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag vill gärna köpa av dig Gina!^^ Tissla har redan förbrukat fyra haha ^^

Helt klart!! Myyyys!

Vill åxå hitta nått ställe som säljer sånt "tyg".
kanon Gina. Sa ju att naken fisarna skulle älska dom. Jag köper 2 st i XL modell när burbygget är klart som vi pratade om igår.
Fenix & Freya hälsar att dom har ätit sååå mkt i natt & klättrat omkring på ´mamma´.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Så där nu e första lila mysrullen klar! O här kommer en bild på den! Tyvärr så e de nåt skumt med min kamera den ger inte rätta färgen, färgen på mysrullen e mer åt mörkare hållet o mer lila aktig. Kommer sy fler under dagen så ni som e intresserade får gärna PM:a mig om hur många ni e intresserade av o vilka färger. Just nu har ja ju som sagt bara lila men kommer nån dag åka o köpa andra färger men vore bra o veta vilka färgen folk e intresserade av.
Är dom tillräckligt stora så att dom inte fastnar därinne?

#12 mina har inte fastnat än, min 1300g gris kommer in o ut utan problem, dock skulle ja väl inte rekomendera o ha de till högdräktiga honor på 1500g men stora magar.
Syr du ihop dom för hand? :)
#13 Perfekt : ) Min ena är lite rund om magen men hon väger nog strax under 1 kg tror jag.

#14 Absolut, omöjligt o sy i maskin med de där fluffet till tyg =P Dessutom har ja ingen symaskin.

#15 De ska inte vara några problem alls om de bara väger 1 kg =)

Nu har ja 3 myssrullar klara för de som e intresserade av lila. Bara o skicka ett PM eller ett mejl till: gina_ingemarsson3@hotmail.com
Frakten ser ut o gå på: 50:- för 1 mysrulle o 60:- för 2 mysrullar.
Sen kommer ja kunna ta med mig myssrullar till de olika utställningarna, dock har ja bara planerat att åka till de här i Östra fram till Maj.
#19 Eftersom mina mattekunskaper knappt existerar - hur mycket blir det för två rullar med frakt?
Någon som vet vad tyget heter? Det "fluffiga" 
Är det inte vetbed?

#20 2 rullar = 300:- + 60:- frakt = 360:- =)
#21 De kallar för hundbed/vetbed vad ja fått höra.

Jag är intresserad av en eller två :) dock lite längre fram då inga pengar kommit in ännu ^^
MVH Erika :)
Jag är inte så säker på att mina marsvin skulle kunna låta bli att tugga/bita av fluff ifrån den. :/ Så jag är lite kluven. Tuggas det gärna på rullarna hemma hos er? Dem ser väldigt fina och mysiga ut.
Vilka färger finns det att välja mellan? :)
Hur ser möjligheten för tvätt ut? Går det att tvätta i maskin? Om - Luddar/lossnar småbitar av tyget i tvätten i så fall? Krymper materialet något?
Jättefina! :-) Jag har sytt våra med symaskin och det funkade bra, fast det var den där hundbädden från IKEA och den kanske inte är lika tjock som vanlig vetbed?
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
#25 jag har två mysrullar av vetbed och de funkar fint att tvätta i maskin i både 40 & 60 grader, när marsvinen hade dem luddade de inte i tvätten men nu har råttorna dem och de tycker att det är väldans rolig hobby att dra loss småbitar så då luddar de, men brukar dammsuga över dem lite snabbt innan de åker i maskin så är det inge problem, hade inget av 6 marsvin som någonsin tuggade på rullarna 
#23 Tack! : )
Jag vill också gärna veta vilka färger som finns.

#25 Här så e de ingen som tuggat på rullarna. O som #27 säger så går de tvätta dem i 40 o 60 grader. Om de skulle bli spån på rullarna innan de tvättas så går de lätt bort med en karda eller va de heter.
Färgerna som finns just nu e tyvärr bara lila, har väldigt dåligt med pengar just nu så kan inte åka o köpa mer tyg än förens dessa 4 lila e sålda. 1 av mysrullarna e bokade så finns 3 kvar.
Men de färger ja kan köpa in e ljus gult, blått, grönt, rött, lila, grått och rosa. =)
#25 Jag var också lite orolig för det först, men de har inte tuggat på dem alls! Så jag tycker inte du behöver oroa dig för det. Du kan ju alltid bara köpa en till att börja med & testa om det funkar..? Mina älskar att ligga både på och i dem :-) Jag tvättar mina i 40 eller 60 grader, går även med sköljmedel om man vill att de ska lukta gott :p Har mina i tvättpåse när jag tvättar dem för de blir så fulla med spån efter ett tag och det förstör ju då tvättmaskinen. Men jag skakar ur det värsta utomhus. Sen när de är blöta så har det mesta samlats i tvättpåsen istället för på rullen själv.

Hur långa har du gjort dom (utvikta) och vad är innermåtte (rätt över alltså)?
Älskar grönt…..

#31 den e 37 cm lång, sen innan ja rullar den till en rulle så e den 50cm lång o efter ja gjort den till en rulle blir den ca, 20cm breed. Eller kanske inte va så du menade? =P

Ja nått sånt menar ja. Har aldrig sett en mysrulle IRL så därför e jag lite nyfiken. Om jag ställer frågan så här: Hur stor bit vetbed syr du av? Längd*bredd?

#33 De e 37*50 =)
#24 Du får skydda din affärsidé lite och inte berätta för mycket : )

#35 Du menar #34 eller hur.

Fast d kanske e fler än jag som e lata eller för mkt å göra så vi gärna betalar för att låta någon annan göra. 
Bara våra tjockisar går in i dom. Har funderat på cuy å dom e kanske lite för stora för rullarna
#36 Jo, jag menade 34
Skyller på ett hjärnsläpp! 

Jag fick ett PM av en här på mif som har gjort rullar innan där de stog: "jag blev en aningen sur att dom ej gick att "öppna" och borsta av mera innan jag skulle tvätta dom" o så fick ja ett bra tips på hur ja kunnde göra.
Men med mina myssrullar går de att vika dem in och ut åt vilket håll man vill (se bild) så man lätt kan borsta av den.
Tack för tipset ändå o hoppas de inte gjorde nåt att ja citerade en del av texten. =)

# 38
aaahhhaa….nu ser jag hur du har löst det! smart! mkt smidigare lösning än min lösning! du får ha med det i din mysrulle-presentation sen.så man ser och blir påmind!
det gör ingenting att du citerade lilla mig.
kram!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Nu skulle ja behöva veta av er som e intresserade vilka färger ni vill ha, kommer köpa in 3 olika färger o en av dem blir rosa då ja har 2 som vill ha de. Men sen så behöver ja 2 fäger till av dessa: ljus gult, blått, grönt, rött och gråt. Funderar på blått o rött men vill veta va ni helt vill ha för färger.
Jag tycker grönt vore fint : ) Men beror iofs på vilken nyans det är.

# 41 Om ja inte minns fel va den ganska mörk grön.
Isf är den gröna intressant : )

Nu finns de 2 lila rullar kvar, nån som e intresserad? =)

Idag fick jag ett paket på posten, innehållet var en mysrulle!
Väl paketerat och snabb leverans, blir bara plus från mig :)
Det första som hände när jag lade ner rullen i buren var att den blev full med spån då alla skulle ligga uppepå rullen men tack och lov är det lätt att plocka/borsta bort.
Min nakenfis Ilona fullkomligen älskar sin nya rulle, ingen annan än hon får ligga däri för tillfället. Varmt och mysigt :)
Bifogar ett bildbevis :D

Dubbelt
#45 Nej vad gulligt!! :)

Glad man blir när nått blir så uppskattat!!:-)

Så där nu va de ett tag sen ja uppdarade här. Men som ni ser på #45 så verkar Ilona väldigt bekväm med sin nya rulle =)
Har även igår sålt 4 myssrullar på utställningen. Så har just nu bara 2 myssrullar som är färdiga som blev över. Men ska sätta fart o sy lite mer.
De färger som nu finns o beställa är: Lila, grön med tassar på, blått o rosa.
Har även ändrat lite på priset, ändrades från o med igår.
Pris: Första rullen 200:- vid köp av fler samtidigt kostar resterande 150:-/st
Hur tjocka är fällarna, eller tyget alltså ? Finns två olika vad jag hittat, 1cm och 2.
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg

#50 Ja får de till 3 cm tjocka, jätte mysigt för skinny speciellt!
oj, ja då va de tjockare än ja hittat :) myspys.
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
Häromdagen hämtade jag ut mitt mysrullepaket. Det var välpaketerat och rullarna var underbara! Polly och Doris har haft sina mysrullar i tre dagar nu. Dom älskar att springa igenom dom och hålla på och puffa på dom, både inifrån och från utsidan. Doris har nu även kommit på att det faktiskt går att vila/sova därinne. Har därför bara lyckats få henne på bild…
Jag är helnöjd med mysrullarna och jag vet att småttisarna också är det! Tack Gina!
(Bild krånglar, återkommer med dom)
Häromdagen hämtade jag ut mitt mysrullepaket. Det var välpaketerat och rullarna var underbara! Polly och Doris har haft sina mysrullar i tre dagar nu. Dom älskar att springa igenom dom och hålla på och puffa på dom, både inifrån och från utsidan. Doris har nu även kommit på att det faktiskt går att vila/sova därinne. Har därför bara lyckats få henne på bild…
Jag är helnöjd med mysrullarna och jag vet att småttisarna också är det! Tack Gina!
(Bild krånglar, återkommer med dom)
Ser mysigt ut :D
Doris är m a o väldigt förtjust i sin rulle : ) Polly har fått legat däri en gång och då var det när jag och Doris gosade.

Måste glömt bort denna tråden *haha*
#55-56 #58-59 De ser verkligen jätte mysigt ut! Känns jätte bra att ha åstakommit nåt som grisarna gillar! =)
Alla rullar som jag gjort hitills e sålda, o ja har tyvärr varit lite lat de senaste veckorna o inte orkat sy nåt dock satt ja igår kväll o sydde 1 mysrulle så de e på G.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad fina! Vad duktig du är :) Dem påminner en del om dem Mia säljer på marsvinshjälpens hemsida (med tanke på #35)
Har du ingen hemsida?
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
Tar du med till rävlanda?
#58# Höjden av bekvämlighet
Det är så alla marsvin borde få ha det, helt underbart.

#63 Tack! Jo de e ganska lika, dock får ja inte tag på lika billigt tyg o tror mitt e tjockare tyg. Min hemsida om marsvinen o så en liten flik med mysrullar: http://www.hillsmarsvin.n.nu/
#64 Vet faktiskt inte har tänkt tanken, frågan e hur ja ska göra om ja ska fråga om ett bord eller bara ta med om någon beställt som ska dit. Om de finns intresse för de så kan ja ju ta med dit även till Järbo.