Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 5849 ggr
Flisanolilli
0

Trix

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur kan man lära marsvin trix? Tungan ute

Mina marsvin tänker bara på mat och att lata sig

Mari
0

Då är just mat det du ska fokusera på när det gäller dina marsvin.

Två av mina marsvin kan stå på bakbenen när de får någon godbit, nu senaste dagarna har en av dem börjat stå på bakbenen när han tigger.
Det kan ta ett tag för dom måste träna upp balansen för att kunna stå bra på bakbenen.

Jag håller godbiten framför nosen och höjer och höjer tills de inte riktigt når längre - tillslut måste de stå på bakbenen för att nå Glad och då skyndar man sig att ge dom godbiten så de förstår att det var värt mödan att arbeta lite.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lixim
0

Mina grisar kan stå på bakbenen och komma på inkallning :)

Speciellt min lille isa, så fort man ropar komer hon i högsta fart.

Enkelt genom att hålla handen med godis övanför huvudet, då ställer dom sig på bakbenen.

För att få dom komma på inkallning håller du t.e.x en gurka i handen nära botten på buren så dom ser den, sedan ropar du. gör man detta ett antal gånger kommer dom koppla ihop sitt namn med godiset.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Flisanolilli
0

Tack :D Men Marsvinen brukar ge upp när jag höjer godisbiten :(

Mari
0

#3 Låt dem gnaga på dem och lyft lite i taget bara, precis så att de når. Träna också mest när de är som hungrigast och med något som de absolut inte kan motstå :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ellajz
0

mina kan snurra runt svara ifall de vill ha mat XD hoppa,inkallning och ståpå bakbenen. de kna ta ett tag innan de förstår vad man menar men det gäller att man säger rätt komando oxå så att de inte blir några missförstånd :D Men med lite tålamod så ska de nog fungera ^^

isblixt
0

"Tass" kan min tjej när jag räcker fram handen till henne :) Ser så sött ut. När hon är extra ivrig rafsar hon med tassen i handen på mig.

svinis
0

George kan sitta fint, snurra och high five Glad

Flisanolilli
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för era komentarer nu ska jag försöka med era förslag :D

chickwheels
0

#7 Hi four menar du va ? :P hihi

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

FeliciaS
0

Du kanske kan få lite tips och inspiration av artikeln "Träna konster och tricks" :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[donkeyqueen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt marsvin Cola kan snurra runt, sätt tassen i handen, stå och även hoppa över låga hinder gå över vippbräda mmmm

Han är glupsk som bara den och har en fruktansvärt framåtanda. Han tycker att det är super kuul och blir helt vild när han ser att jag tränar mitt andra marsvin och ger Bacardi gurka och inte honom.

Bild på Cola:

Dolly-Fifi
0

Våra grisar står på bakbenen när de ska få hö. Och så öppnar de grinden när de ska få grönsaker =P Deras grind är som en skjutdörr liksom.

Kanske ska försöka lära dem att snurra…det lärde jag vår dvärghamster =)

[donkeyqueen]
0

#12 Vad coolt visste inte att man kunde lära dvärghamstar sånt!Glad   Har i och för sig aldrig haft nån men jag har haft flera gerbiler innan marsvinen

[Jessica-B]
0

Jag har lärt en av mina pojkar att lyfta upp en boll med en bjällra i och skaka till den och släppa den i luften så att den låter. Han får alltid morötter som "treat" när han gjorde det. Så nu när han får morötter som mat (utan att bollen är med i bilden) så lyfter han alltid upp moroten och skakar den och släpper den i luften innan varje tugga. Skäms Det är ju lätt hänt att man blandar ihop det hihi.

[Sicali83]
0

#14# Vad gulligt Glad tänk vad smarta marsvin är ändå, fast de är så små i storlek så är de precis som hundar på vissa sätt.

[donkeyqueen]
0

#15 Kan bara hålla med!Glad

Dolly-Fifi
0

#13  Nä det visste inte jag heller, hehe. Jag bara höll en liten bit mat framför nosen och flyttade det runt så att hon snurrade ett varv. Och sen tänkte jag inte mer på det. Och så helt plötsligt så gjorde hon så av sig själv =)
Väldigt sött =)