Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 813 ggr
[RussinsMusli]
0

Längtan

Så hamnade jag återigen här.. Har en råtta hemma som låter som ett marsvin ibland, hade det i huvudet och hamnade här!
Har kollat igenom alla bilder och trådar, läser i era Artiklar och inlägg och försöker lära mig så mycket som möjligt om dessa söta grisar.

Ju mer jag ser bilder desto mer fylls jag av längtan efter att flytta hemifrån och köpa ett par! Förhoppningsvis är det inte allt för långt kvar Oskyldig

Jag har en fråga bara som jag funderat på ett tag nu, i råttvärlden är hanar lugnare och "gosigare" än honor, är det så i marsvinsvärlden också? 
Jag kommer nog i vilket fall som helst köpa två hanar så jag är säker på att jag inte kommer komma hem med fler grisar sen… Oskyldig

[NalaMeya]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror inte att det är nån jättestor skillnad mellan honor och hanar. Det är nog så att det skiljer sig från gris till gris. Men när jag köpte marsvin fick jag höra att hanar var lugnare och mer keliga. I vilket fall så köpte jag två små tjejer, den ena är lite blyg och gillar inte så mkt kel medans den andra kommer som en katt o stryker sig runt en och älskar att bli kelad medGlad

[Sicali83]
0

Jag kan tycka, enbart baserat på mina egna djur, att mina hanar som jag haft generellt har varit mer sociala och orädda än honorna, sen har det  ju funnits undantag, men rent generellt tycker jag mig märka en viss skillnad ändå.

[RussinsMusli]
0

#1 & 2 Okej tack för svaret! :)

Moctezuma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har alltid bara haft hanar, så jag antar att jag är partisk :P

Alla hanar som jag har haft har varit väldigt sociala och personliga, så jag tycker definitivt att det är ett bra val! Självklart varierar det från individ till individ.

[RussinsMusli]
0

#4 Jo det är klart.. Men jag har alltid uppfattat hanar som lugnare än honor. :p
Och så är det nog bra för min egen del att köpa två hanar så jag inte riskerar att komma hem med en 3…och en 4.. Oskyldig