Behöver er åsikt...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en hane (nu fyra år) han har gått tillsammans med olika honor/små han bebisar.. Nu funderar jag på att min gubbe ska få ta pension från honorna och är även sugen på att behålla en söt liten han unge (endast som sällskap)..
Men det har ju varit tal om att om hanen använts i avel så acepterar han ev. inte en annan hane..i det här fallet så gäller de nu en liten bebis..
Så vad säger ni om den saken?
Kommer i såfall att ha hon och hanburen i skilda rum..för säkerhets skull..
Jag tycker du ska testa! =)
Min förra avelshane klarade inte av att bo med någon annan hane och han hade parat flera gånger i sitt liv. Men sen flyttade jag ihop honom med sin egen son när bebisen var 4 veckor och då var det som handen i handsken! Dom trivdes så bra ihop och jag har aldrig sett han vara så snäll förut =)
Så ibland funkar det =)
Jag vet otaliga avleshanar som gått ihop finfint med bebisar, så det är bara till att köra! 
Min egen hane har varit i avel och accepterade en kompis på ett år = slyngel!
Det kommer säkert att gå jättebra med en bebishane, så prova det tycker jag :)
Hanna
Min ena hane hade gått själv i ca 2 år, och jag kunde utan problem sätta ihop han med en unge :) Han blev pappa också en gång, kunde sätta ihop han med en annan unge sen utan problem =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jo men det tycker jag låter som en bra idé, tror bara att man måste hitta rätt bebis åt honom, det är ju kemin som måste stämma, så var det med våra honor, honan vi omplacerade gjorde att det blev bråk och osämja i våran honflock, men direkt när hon flyttade till en uppfödare med en redan fungerande flock blev hon jätte lugn och är helt annorlunda. Tror det stämmer in ganska bra med hanar också!
Jag tror inte det blir några problem med en liten bebishane som kompis till honom :) Det skadar inte att testa. Låt dem träffas på golvet och lära känna varandra där innan du släpper ihop dem i buren.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Han bebisen bor med mamman ännu men oberoende om han blir kvar eller ska flytta så måste han ju bo med pappan ett tag innan.. Men tror att han får stanna här..:)
Tack alla för era svar..
Bifogar en bild på honnom som nyfödd och hans mamma..
En sån finig!
Hur ser han ut idag?
Lyckas inte nu av någon anledning ladda ner någon bild..men knappen och hans syskon är bara fyra dagar ännu så kan återkomma med bild när han är äldre..
Åhh vad söööt !

Jag tror också att det kommer att gå bra :-)
Har själv satt ihop flera avelshanar med andra hanar (både bebisar, vuxna som aldrig varit i avel och vuxna som varit i avel) utan några större problem.
När det varit vuxen hane med bebis så har det aldrig uppstått några problem, när det varit två eller flera vuxna hanar har det varit spänt och tjafsigt en period men det har alltid lagt sig efter ett tag (även om det såklart förekommer småtjafs ibland).
Lycka till med ihopsättandet och grattis till den kullen! :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Vilka sötisar : )