Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersajtenifokus
Läst 3288 ggr
[Jessica-B]
0

EARTH HOUR

SLÄCK NER
LÖRDAGEN DEN 26 MARS KL 20:30

FÖR EN LJUSARE FRAMTID

Som flera av er säkert redan vet är det imorgon, Lördag klockan 20:30 Earth Hour (jordtimmen). Vid förra årets Earth Hour deltog varannan svensk. Låt oss i år tillsammans slå ett nytt rekord!
[Sicali83]
0

Vi släkte förra året och stod på balkongen med stor förväntan för att få se alla gatlampor på vår lilla ort släckas. Men nej då, några grannar släkte men annars var det ljust överallt. Smått besviket faktiskt.

[Sicali83]
0

Åh vad störande, jag hoppar inte över bokstäver med vilje men det är något knas med sambons tangentbord.

Isnona
0

Vi släckte förra året och kommer göra det iår igen :)

Här släktes alla gatlampor. Men vet att många komuner inte gör det p.g.a ökad brottslighet.

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

[Sicali83]
0

#3# Ja det var ju en tanke faktiskt, att det kan bero på brottsligheten.

Abico
0

Jag ska förstås släcka precis som jag gjort dom senaste åren. Det är himla mysigt att tända en massa ljus och krypa upp i soffan med en bra bok :)

#1 - Kan man inte ringa kommunen eller något och upplysa om arrangemanget? Det är ganska stort ändå och jag har för mig att kommuner tidigare kunnat anmäla sig till det hela. Sen är det väl förståeligt att man inte kan släcka allt ljus, det skulle ju kunna bli farligt om maan släckte ner vissa områden/vägar.

Hanna 

[Sicali83]
0

#5# Jo det kan man nog, men jag tror inte de skulle vara intresserade. För att vara ärlig så känns vår ort ganska kass rent generellt och vi letar desperat efter hus i en annan komun.

Ledsen om det blev lite ot.

[Jessica-B]
0

Jag släcker också ner. Inte en lampa skall vara tänd, teven ska av och datorn ska av. Jag ska bara sitta tyst och lugnt med marsvinen med massa vackra tända ljus och mitt senaste virkprojekt och ta det riktigt lugnt. :) Fast så fort klockan slår 21:30 kommer jag givetvis illa kvickt logga in på Marsvin iFokus. ;)

Misarn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi släckte också förra året och då hade vi levande ljus och spelade en massa sällskapspel GladKommer såklart göra det i år igen ^^

Abico
0

#6 - Vad trist :( Hoppas ni hittar ett trevligt hus så småningom.

Hanna 

Atensia
0

Här hemma släcks det som vanligt ner under Earth Hour, våra grannar brukar vara riktigt duktiga på det de med :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Mari
0

Jag jobbar troligen denna tid men jag har börjat kompensera eller vad man ska kalla det sedan jag flyttade. Jag har inga onödiga lampor tända, dock är tv och datorn på väldigt ofta men det ska jag också bli bättre på!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Moa-16
0

Igen? Känns som det var en vecka sen, vad tiden går snabbt! Vi brukar inte släcka, gör ju ingen nytta så det känns lite onödigt att förstöra kvällen -.- Det är bättre att släcka onödiga lampor,osv året om, tycker jag!

[Jessica-B]
0

#12 Jag förstår vad du menar. :) Du är inte den enda som tänker så. Själv kör ska jag köra på det dubbla, dvs. jag stöttar både earth hour och släcker ner onödiga lampor och apparater året om.

Min stora önskan är att det ska vara earth hour en gång i veckan. Eller varför inte en gång varje dag? Man kan förstås diskutera i en evighet hurvida det skulle bli samhällskaos eller ej, men drömma, det får man. ;)

[Aquelegia]
0

jag jobbar till 21 imorgon dumt hade planerat mys med grisarna :(

Moctezuma
0

Yay, vår kommun har gått med i år och kommer släcka all vägbelysning (kan inte kalla det gatubelysning eftersom jag bor på landet och här inte finns några gator :P)! Så kanske människor lägger märke till Earth Hour lite bättre då.

Fridaaaa
0

Ja kommer vi att göra, fast vid den tiden brukar vi för det mesta ha de flesta lampor släkta då vi tittar på tv eller sitter vid datorn då ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Liinda]
0

Jag som ska ha lite besök och firande ikväll, men kanske släcker ner det kan ju bli roligt också haha.

alva-m-t
0

vi ska osså släcka ner iår. Det gör vi alltid. En gång sovde min kompis över när det var earth hour, då var det helt kolmörkt och vi åt fruktsallad i skenet av stearin ljus. Sen trodde vi att mördare skulle komma och ta oss, hehe

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Fridaaaa
0

Fick just reda på, att dem får inte släcka ner gatubelysning, pga att det kan bli fara för t.ex joggare osv

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jessica-B]
0

Tycker det är dåligt att det inte står nått på min kommuns hemsida om att delta i Earth hour. Även om kommunen själv inte väljer att släcka ner gata för gata kan dem ju i alla fall uppmärksamma sina invånare för en ljusare framtid. :) Nåja, man kan väl inte få allt man pekar på. ;)

Abico
0

Här är en lista på kommuner som anmält att de ska delta.

Hanna 

[Jessica-B]
0

#21 Tackar! Tufft att det fanns en lista på kommuner som deltar. :) Fast mindre tufft att min kommun inte fanns med på listan. :(

Abico
0

#22 - Du får räkna dig till Göteborg ikväll :P

Hanna 

Royalz
0

Kommer inte släcka ner då jag har massor att göra!

Men har haft släckt i 14 timmar idag när jag varit borta och det är ju bättre en denna timmen ;)

[Jessica-B]
0

#23 Ja, jag får väl göra det. Obestämd

Heheheheheehehe… jag får nog stänga av datorn nu å släcka ner.. har glömt bort tiden hihihihi. Slarvmaja!

FeliciaS
0

Vi släckte här hemma och kommunen också :) Dock lös grannarnas utebelysning upp vårt kök.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Aquelegia]
0

känner mig duktig värre vi hade iofs earth hour hemma för varken jag eller sambon var ju just hemma XD jobbade från morgon så glömde tända ljus till akvarie etc hihi känner oss lite smygduktiga :D