sätta ihop marsvin!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har 2 honor och 2 hannar!
Jag har funderingar nu att kastrera killarna för att sätta ihop alla.
Min fråga är nu: går det att ha 2 kastrerade killar tillsammans med 2 honor?
Nej det går inte.
Nej går inte, hanarna kommer att slåss, man kan inte ha mer än max 1 hane bland honor även om dem är kastrerade, för deras könsdrift försvinner inte vid kastrering.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Det kommer med stor sannorlikhet inte gå eftersom hanarna kommer konkurrera om damerna och skapa bråk.
Det låter ju inte alls bra.
Hade hoppats på att det skulle gå, vill ju inte göra mig av med någon.
Just nu står de så de ser varandra och grabbarna är lugna.

Varför kan dom inte gå som dom gör nu!? 
för det första handlar det om plats.
och för det andra så kanske de har roligare ihop tänkte jag, de är ju så nyfikna på varandra hela tiden. står och luktar på varandra genom gallret
Om det handlar om plats kanske du inte skulle skaffat 4 marsvin?
Två hanar går inte ha ihop med honor då dom kommer slåss, speciellt när någon brunstar.
Klart dom luktar och är nyfikna när det är andra marsvin på andra sidan som dom inte känner.
Om jag varit du skulle jag ta och flytta burarna ifrån varrandra då dina hanar kan börja bråka trots att dom går i varsina burar, för att dom känner lukten av honor och när dom brunstar. Hur kul skulle det vara om dina hanar började slåss och inte kommer kunna gå ihop igen? Då blir det helt plötsligt 3 burar och ännu minde plats!
Ibland har man inget val och måste skaffa flera djur!
Så är det när djuraffären inte kan se skillnad på kön på djuren och när en annan var helt ny!
Jag hade absolut inte planerat att ha FYRA! max tre!!
Jag har haft dom brevid varandra sedan jag skaffade dom. och killarna har hitills aldrig bråkat.
men hur gammla är marsvinen =)
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Tror de är säkert 2 år .. :) hon har haft dem länge.. vet det då jag har haft kontakt och hon har varit aktiv tidigare här lite mer.. Hoppas det löser sig med dem alla, det är inte alternativ att kastrera båda och sälja den ena kastraten till någon ? Men jag vet att du gillar dem alla 4 så det är ju ett tufft beslut för er och det är ju också en risk att kastrera dem. Men jag är imponerad av att de står så nära varandra, utan att hannarna bråkar !?
Jag hade honor och hanar i skilda burar i samma rum ingen slogs.
#11 Det har jag med! Men TS har burarna precis brevid varrandra så dom kan lukta på varrandra.
#12 Ja då kanske dem kan slåss, jag hade mina ovanpå varandra:)
Ja det tänkte jag på. Varför inte sätta burarna på varandra? Då tar det inte mer plats än med en bur. Så gjorde jag när jag hade galler burar. Byggde på höjden
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering