Hyllning till spånet!
Det finns så många trådar om alterntiva burmaterial. Det är så mycket klagande på vanligt kutterspån. Ja jag vet att det finns nackdelar med det och att alla människor tycker olika och tycker att olika saker är olika viktiga. Men nu tycker jag att det är dax för en hyllningstråd för kutterspånet!
Jag gillar spån bäst för att:
1. Det är väldigt billigt.
2. Det är väldigt lätt att mocka och fixa med.
3. Det luktar gott och det ska mycket till innan spånburar börjar stinka.
4. Det är mjukt för marsvinen att ligga på.
5. Det är ljust och ser fint och rent ut.
6. Marsvinen verkar trivas i spånet.
jag hänger på där har testat: filtar, torv,toalätt, spån/lakan etc spån funkar bäst mina grisar älskar när jag mockat och bytt till nytt för då prasslar spånet extra mycket när dem går ^^
Nackdel: Hamnar överallt i huset Men annars är spån bra ja:D En stor bale spån kostar inte mer än 60-70 kr :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Det var billigt. Jag betalar 89kr för en staben bal. Kan iofs köpa för 70kr men tycker det spånet är för smuligt.
Tycker också spån fungerar super, om man kan leva med lite spån här och var i huset ;) Följer ju med under strumpor och hunden drar med sig :p Men som tur är så finns det ju sopkvast och dammsugare!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker också om spån! Visst flyger det omkring lite, men det är både billigt och praktiskt.
#3 Det är var det kostar på Börjes sist jag köpte. Får annars av morfar så :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker också bäst om spån…testade att ha lakan i buren men jag tyckte det såg så smutsigt ut fortare och även att det blev att lukta mer så jag övergick till spån igen för mig funkar det bäst :))
Det är verkligen tur att det finns så många underlagsalternativ, och att det ständigt kommer fler. Så att var och en kan hitta det bästa för just sig :) Spånet är nog en klassiker som kommer att hålla täten som mest fördelaktiga trots andra alternativ. Det jag tyckte var bäst med spån var nog den ljusa fräscha känslan de gav när det var nystädat.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
Ännu en ett kutterspåns-fans hääär!
Själv använder jag spån och tycker det fungerar bra, men man har ju sett en del på nätet att många använder sig utav fleece ……
Nu har jag inte provat några andra burmaterial, varför byta ut något som funkar jättebra liksom? Jag tycker att spån är toppen. Fleece skulle jag aldrig ha tid eller tålamod att hålla efter och toalätt ser så trist ut tycker jag, dessutom blir det dyrt om man har flera burar. Heja spånet! ;)
Hanna