Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1299 ggr
agnesfh
0

apelsin?

Marsvinsnybörjare!

Jag läste någonstans att apelsin var bra att ge till marsvinen för det var mycket c-vitamin. men här på hemsidan har jag inte sett någonting om apelsin. Jag har gett mina honor på 7 veckor apelsin och dom älskar det! Är apelsin bra? Hur mycket bör dom få av det osv? Förutom apelsin har dom fått gurka och paprika. Gurkan gillade dom inte alls och paprikan tuggar dom bara lite smått på. Annars har dom hö och pellets.

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

Fridaaaa
0

Ja man kan ge apelsin ibland, men inte ofta då dem kan få munsvamp av det. Gurka ska man med endast ge som godis.
Ge gärna paprika, färsk broccoli, persilja, vitkål mm :)
Viktigare att dem får i sig grönsaker än pellets.
Vad har du för pellets?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

agnesfh
0

C pellets tror jag dom heter. Det var butiksbiträdet i djuraffären som tog det till mig, och det var lösvikt så jag fick det i en vanlig plastpåse. men är väldigt säker på att hon sa att det var c pellets.

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

Fridaaaa
0

#2 Okej :) Vanligt pellets då, för det hete c-pellets för att det är mer c-vitaminer i det säger dem, men när dem öser upp det så som djuraffärer gör försvinner näringen osv mycket fortare, anledningen till att jag frågade var för att kolla så att du inte gav gnagarblandning ect :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.