Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 2262 ggr
nimroda
0

peruan? utseende?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hur ska en peruan se ut? snälla hänvissa mig inte till olika sidor eller så då jag varit inne överallt men fattar fortfarande inte hahaha tycker dem visar olika över allt

jag undrar  hur lång päls ska den ha? är de något specielle  känne tecken?

jag undrar eftersom jag försöker lista ut vad min hona kan vara för något? när jag visa henne sist så sa ni att hon va blandis virvel hona.

men då hade hon precis haft sellnic och mestä utav pälsen va skadad

har sett många bilder  på peruaner och alla e olika tycker jag , men många jag har sett liknar min hona.

hon har en tuppakam eller vad man ska kalla de som går framåt mot ansiktet, hon har även två tofsar som ticker u från bakom kinderna på bägge sidor , hon har ändast 2 virvlar på varje sida av bakbena typ vid bäckenbenet (tror jag de kallas) över ryggen går pälsriktningen mot ansiktet och mellan dessa två virvlar går pälsen rupp  i luften som en tofs. resten  av pälsen faller fint ner vid rumpan.

hennes päls är ca 4-5 cm lång

hörs hon som en peruan eller en peruan blandning? eller finns de någon annan ras hon faller in på?

har tyvär ingen bild tillgänglig så jag och marsvinen hälsar på hos min mormor och hjälper til eftersom hon opererat handen

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

chickwheels
0

peruan har två virvlar (en på var sida) på baken som får pälsen att växa från rumpan och fram över ryggen mot huvudet.

De har lång päls på hela kroppen och vanlig "kort" i ansiktet.

långhåriga kinder.

Hur lång pälsen ska va eller kan bli vet jag faktiskt inte, men det beror nog på hur väl man sköter pälsen.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

nimroda
0

hon ser ut som dina fast pälse ligger inte slätt utan har lite mer styvhet i sig eller vad man ska säga. hon har dem två virvlarna där bak och pälsen går framåt från rumpan och bildar den tupakamen på huvudet som dina har fast  min e jätte lik dina bara de att hennes päls är jätte mjuk fast ser styvare ut och inte ligger slät ner som på dina

chickwheels
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Virvlarna

chickwheels
0

Lät på dig som din tjej hade fler virvlar än bara de två bak ?

chickwheels
0

hon verkar va semilånghår då.. kan hon va mix med vanlig slätis och peruan kanske ?

nimroda
0

nej hon har bara 2 virvlar vast dem sitter längre ifrån varandra  än på den bilden=) då är hon nog fortfarande min lilla blandig hihi blev så nyfiken ba :)

chickwheels
0

jag tror att min venezuela har ganska täta virvlar så att säga.. endel av mina andra marsvin har lite läbngre ifrån :)

chickwheels
0

jag tror att min venezuela har ganska täta virvlar så att säga.. endel av mina andra marsvin har lite läbngre ifrån :)

Creation
0

Ett riktigt långhårs päls ska växa ca 2-2,5 cm per månad konstant(exkl. tassar, mage, ansikte). Så någon maxlängd/regellängd finns inte, om man säger så. :) Längden beror på hur kort man väljer att klippa.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.