Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1003 ggr
Tesia
0

Ogillar grönsaker??!!!

Hej svejs!

Har två små tjejjer som är ca 4 månader gamla, pigga och glada men vill verkligen inte äta grönsaker…har provat med med de flesta grönsaker…nästan varje dag.

Har haft dom sen dom var 6 veckor.

Några bra tips? snälla!

Lyan
0

Är de vana att äta grönsaker från sitt förra hem? Många djur från djuraffär har aldrig fått grönsaker och vet inte att det går att äta.

Du får vänta ut dem. Ge lite grönsaker morgon och kväll och låt det ligga, till slut kommer de bli nyfikna och smaka. Ge gärna samma hela tiden tills de vant sig och börjat äta, då kan du lägga till fler.

Undvik sallad och gurka, det är nästan bara vatten. Rotfrukter är bra att ge. Paprika och persilja brukar vara väldigt populärt också men ge inte för mycket av dem

Jag är inte jättehaj på vad allt heter, känner igen när jag ser maten, finns många här på forumet som är duktigare och som kan berätta mer

Tesia
0

Hej o tack för tipsen…tålamod alltså Skrattande

Dom kommer från en uppfödare där dom alltid "hanterar" djuren och erbjuder dom grönsaker…men dom kanske inte hann lära sig..

Provar ett par veckor med broccoli :-) hoppas hoppas….

FeliciaS
0

Får de kraftfoder? Många marsvin som får kraftfoder (särskilt blandningar) äter sig mätta på det eftersom det är som godis och äter då mindre annat. Det kan bli ganska farligt om det går så långt att de slutar äta grönsaker och i värsta fall hö.

I artiklarna här på sidan (Handla rätt till marsvinen t.ex.) kan du se vad du kan ge för grönsaker. Jag hade börjat med små bitar av två sorter morgon och kväll (olika sorter på morg. resp kvällen).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Snuttgrodan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nyfiken för hur det har gått för dig och dina grisar. Har samma problem med mina som jag försöker att lösa ….. :-S