Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1012 ggr
[Sicali83]
0

Satinhopp?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det råder lite satin noja på forumet så jag ska inte blåsa ytterligare på den elden men jag måste bara fråga för säkerhets skull. Min Drake ser inte ut att vara satin och det borde man se rätt bra för han är ju helvit. Men så idag var han på semester i den stora buren och jag satt och kikade när han utforskade allt i buren, jag tyckte då att han ofta gjorde sånna där kaninskutt men jag kan ha inbillat mig. Försökte en lång stund fånga dem på film men det var omöjligt. Man kan dock se lite vad jag menar precis i början på den här filmen men var uppmärksam, för det är som sagt alldeles precis när filmen börjar. Det är också bara då det märks så ni behöver inte se klart hela filmen, det är mest Drake som vilar resten av filmen.

[Jessica-B]
0

De marsvin här hemma som (absolut) inte är satiner, de skuttar som kaniner titt som tätt, men absolut inte regelbundet. Men det händer att dem gör det. - Om det lugnar något vet jag inte, men nu vet du hur det ligger till iaf :) Å då kan jag garantera att dessa kaninhopparmarsvin här hemma inte lider av osteodystrofi.

ho0mii3z
0

glädje skutt ;) De gör och gjorde mina också!
Speciellt efter bur rens!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

chickwheels
0

Poppcornskutt kanske :)

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

[Sicali83]
0

#1# Det lugnar absolut, jag var inte så orolig heller egentligen då han inte ser ut att vara satin och inte har det minsta ont, men jag ville ändå höra om det var normalt att hoppa så ibland :)

#2# Det där är inte Drakes glädjeskutt, han går helt enkelt så ibland. Du skulle se hans glädjeskutt, de är jättehöga och han kan aldrig planera vart han ska landa någonstans.

chickwheels
0

Med tanke på hand defekt (det var  väl han som hade korta framben eller vad det var )så kanske han överanstränger bakbenen eller något i ryggen för att kompencera ?

Har han blivit röntgad ? Ser han normal ut i övrigt ?

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

FeliciaS
0

Även friska marsvin kan skutta sådär utan att det har någon koppling till satinsjukan. Jag har uppfattat det som att satiner skuttar lite stelare och även att det är mer "regelbundet" och tydligt, men det kanske är fel.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Sicali83]
0

#6# Jätteskönt att höra, då ska jag inte bekymra mig om min Drake mer utan bara tänka att det faktiskt är normalt Glad

Lyan
0

Om han inte har ont skulle jag inte vara orolig iom att han inte är satin. Stretcha bakbenen försiktigt bakåt, har han ont kommer han att vara stel och protestera

Min Hugo med satinsjuka