Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 833 ggr
thildatessie
0

Problem i flocken

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej

Idag fick jag hem mina två nya marsvin. Allt har gått bra och tre av fyra marsvin trivs. men min ena hona Tessie vill inte acceptera dem nya riktigt, allra mest den ena, Bambi.jag vet att man ska låta dem hållas och göra upp men Bambi bara ligger undr höet och verkar må dåligt eller vara ledsen, det är int fysiskt det har jag kollat. Vad gör man? Låter det vara? Tessie bara jagar dem..

Fridaaaa
0

Har du tillräckligt stor bur?

Dem kan hålla på så första dagarna/veckan, så länge dem inte slåss är det ingen fara

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thildatessie
0

ja det har jag, dem har rykt ihop två gånger men inte så att det blev nårga bett eller annat.

thildatessie
0

Ingen mer som kan hjälpa?

isblixt
0

Låt det ta tid, de blir oftast inte vänner över några timmar :) Så länge det inte uppstår bråk med bett/sår så hade jag låtit dom vara.

FeliciaS
0

Det tar tid för alla djur (människor som hästar som marsvin) att vänja sig vid varandra. Låt dem lära känna varandra i lugn och ro, du kan inte förvänta dig att de ska hitta sin plats i flocken och vara lugna i varandras sällskap på bara ett par dagar. Minst ett par dygn tar det innan de har hittat sin plats i flocken och de kommer bli tryggare allihop med tiden. Marsvin har även en rangordning som de brukar vara noga med att hålla och då blir någon lägst i rang, vilket man även som matte får acceptera (kanske mot sin vilja Flört).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

flocken
0

När jag tar hem nya till mitt gäng så badar jag alltid de nya i mitt schampo innan de får träffas. Då luktar de som vi gör. Den sista som kom hit för 1 vecka sedan badade jag & sen direkt ner i buren. Var ingenting. De tittade på henne & sen brydde de sig inte. Hon luktade som de.

Det är mitt tips. Ett bad i det schampot du använder till dina

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

thildatessie
0

okej tack för svaren :)  det är lugnare idag :)