Försöker bitas !!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skulle klippa mina klor på min ena hane häromdagen då han plötsligt försökte bita mig när jag tog tag i tassen 
Har klippt klorna på honom mååååånga ggr innan då han är runt året, men aldrig gjort nått liknande. Lika gör han när dotter min tex ska lyfta honom, och tar handen under magen. Då slänger han huvudet mot hennes hand och markerar med tänderna.
Han biter inte hårt … men det är lite obehagligt ändå 
Han har inte ont kring magen då?
#1 Han Verkar frisk och kry i övrigt, äter på som vanligt. #2 Nej rädd blir han inte de kan jag lova, han är jättetam :)
Något av er marsvin som inte tycker om att man klipper klorna eller är lite känslig under magen?
Ja har en som bits ibland när jag klipper framklorna, men hon bits ibland även när man bär henne eller hon sitter i knät. Oftast tar hon tag i huden och drar och drar tills hon släpper, gör skit ont med är bara vänta tills hon släpper.
Så jag brukar PETA undan huvudet klippa en klo, PETA undan huvudet och klippa en till osv. Ibland går det jätte bra ibland tar det en himla tid.
Fick du marsvinet nyss?
Har du bara ett mnarsvin eller fler?
/ Linnea och grisarna <3
#5 Nej.. jag har haft honom sen han var 10 veckor, och han har en kompis. De som är så skumt, hade han hållt på så från börjat så hade jag fattat att han inte vill ha sina klor klippta. Men han har varit jätteduktig tills nu. :(
Jag har en marsvin som biter när man rör under hakan och ner mellan framfötterna. Han är kittlig där och säger till om det. Han biter också nångong när man ska lyfta upp honom, men det beror också på att det kittlar.
Kanske din dotter rör honom vid en ställe där det kittlar?
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mitt ena marsvin är också kittlig på magen typ. När man rör på magen så nafsar hon efter än. Men när man lyfter henne så går det bra. Hon har varit så ända sen vi köpte henne för ca 2 år sedan så det är för hon är kittlig.