Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1313 ggr
paulina-amark
0

Steril hane?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han parade mina två honor den ena 5 mars och den andra 10 mars. Trodde att båda honorna var dräktiga, men den som blev parad den 10:e mars brunstade 6 april. Och den andra (parad 5:e mars) ser ut att brunsta idag!

Va är detta? är han steril? :S

Fridaaaa
0

Nej men marsvin ska gå minst 4-6 veckor med en hane :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

paulina-amark
0

de gick 4 veckor med honom..

Fridaaaa
0

Ok men han behöver inte vara steril,kan vara att dina honor har svårt att bli dräktiga, att dem inte passar ihop osv :) Många faktorer som spelar in :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

Sterila hanar är rätt ovanligt men det kan ibland ta väldigt lång tid innan det blir något. Vet en hane som gick (över?)1 år med en stor honflock utan att det blev något och rätt vad det var kom det tre kullar i snabb följd.

Det kan ha hänt något som har gjort att någon hona kastat fostren eller har de helt enkelt inte blivit dräktiga trots utebliven brunst.

Sedan har jag ett exempel på andra hållet med min hane Hugo, när han var knappa halvåret kom han ut ur buren och parade 5 honor på en natt :-O Har fortfarande kvar tanterna Betty och Maily som blev till den natten <3

[Sicali83]
0

När jag hade Casper och Svea ihop så trodde jag att hon inte kunde få ungar för det blev aldrig några, men så efter tre månader så kändes tydliga sparkar.