Barnpool som lekhage?
Fick inspiration från en hemsida jag var inne på. Vad tror ni om att använda en uppblåsbar barnpool till lekhage? Då har man ju liksom "inbyggt" skydd för kisset, sedan kan man bara lägga handdukar på. Finns det risk att de biter hål på den tro, de brukar ju vilja smaka på saker…? Kanske kan man skydda den på något vis? Sätta kartongbitar runt om kanske kan funka?
Vad tror ni? Någon som provat kanske? Jag tycker det lät jättesmidigt. Men eftersom jag bor i lägenhet och ska förvara den i förrådet så väntar jag mig väldigt förvånade blickar när jag bär runt den i trapphuset :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaa, så länge de inte gnager så kan det nog vara bra, kan funka med kartong om de inte är för vilda. Men jag tror det finns barnpooler som inte är uppblåsbara, med hårdare kanter som kanske funkar i så fall.
Det låter faktiskt som en riktigt bra ide. Det finns ju i olika storlekar beroende på hur mycket plats man har. Kanske kan de bada i den också om det blir en varm sommar ;)
det finna plastsandlådor i grodform osv till barn som är betydligt bättre till marsvin :) Även hårdplastpooler som fungerar bra.
Ska själv skaffa sådana. :)
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
#1 Skulle gärna ha en sådan pool i typ pressening med metallrör i kanterna, om du förstår vad jag menar. Men jag hittar ingen sådan tyvärr. Med kartongen menade jag att man kanske kan klippa bitar typ från en flyttkartong och tejpa runt hela…men då måste den ju förvaras uppblåst… Om de skulle bita hål så pyser väl bara luften ut…? Tänker så det inte smäller och skrämmer halvt ihjäl marsvinen :/
#2 Var kan dessa saker köpas? Googlade runt lite men hittade inga hårdplastpooler och plastsandlådorna jag hittade kostade minst 600kr och såg inte speciellt stora ut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, jag kan tänka mig hur du menar. Tror jag sett någon sådan nånstans, men vet inte var eller när ;)
Nej, smäller gör det nog inte. Det blir nog bara att det pyser ut och sjunker ihop, inget farligt. Kanske är smidigast att bara låta den vara som den är och tejpa över med silvertejp om det blir ett hål. Men det klart, gillar dina att gnaga så kanske du inte vill riskera att den går sönder…
Jag tror kanske Ö&B, Rusta, Brio eller liknande affärer kan ha. Det blir ju snart säsong för pooler nu :)
den andra varianten med stålställning är garanterat bättre än den uppblåsbara :) hade funderingar på sån med, ska ha en sådan någonstans.
funderade även på att fylla upp min barnpool med hårdplastkanter med spån så får e ju en hage där.. me fullt me spån :P
hittade en hårdplastpool/sandlåda
http://www.shoppinggatan.se/leksaker/utelek/badbaljasandlada/visa
det jag har idag är en http://www.dodde.se/vaggpool.html
och h'r har du en lite mindre på stålram
eller så skojjar man till de o slänger ner lite spån i denna.. haha.http://3.bp.blogspot.com/_4LFswFKwkMs/TC25ZV8yvJI/AAAAAAAAAZU/yLRO22pGcxw/s1600/inredning+inredning+inredning+inredning+inredning.bmp
hittade "båtpoolen" på ett annat ställe med.. http://www.toysrus.se/Kategorier/Utomhuslek.aspx#cDswOzI7MzY7OztudWxsO251bGw7bnVsbDsxMDA7NDAzO251bGw7ezlFOTI3ODM2LTMwQjgtNDhEQS05OUNFLUU2Q0RERDc0OTk0NX07VG95c1JVcy1idXRpayU3Q1V0b21odXNsZWs7bnVsbA==
annars har ju typ rusta och liknande butiker poolgrejer till sommaren.. billiga små plastpooler o större. de kanske har de formgjutna eller formpressade poolerna där ?
#9 Tack för alla länkar! En väggpool ser ju superbra ut, men tyvärr så tror jag sidorna faller in när man inte har vatten i den. Det är liksom vattnet som håller upp sidorna. Så en sådan funkar tyvärr inte, annars skulle jag köpt den direkt. Rampoolen ser rätt liten ut tyvärr, finns ju säkert större men hittar ingenstans. Har sökt på rusta, clas ohlson, biltema och jula, det är ju dessa som har hemsida med alla sina produkter (som jag kan komma på). Det kan ju finnas på barnens hus, maxi, öb eller liknande men då måste man ju åka runt till alla butiker och det känns lite jobbigt. Kanske får bli en uppblåsbar då. Tror inte gnagrisken är så stor och som sagt i så fall är det ju bara att laga, brukar ju även följa med reparationskit. Då är det bara frågan hur stor jag ska köpa ;)
Men först måste jag hitta en pigg kompis till min lille kille för släpper jag han på golvet så lägger han sig bara och sover ;) HAn har ingen lust att upptäcka något alls. Anar att han aldrig fick gå på golvet alls hos sin tidigare familj, trots att hans bur var 70x45 cm :/ Men trygg är han iaf som vågar sova när han är på golvet :)
det finns större rampooler :) typ 150x150 eller någe. vänta du nån vecka till så är butikerna fulla :)