Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 801 ggr
[Sandi92]
0

Fel sprutor!

Var och hämtade sprutor mot urinvägsifektionen idag och upptäckte inte förrän nu att vi fått "fel" sprutor. Det är såna man ska sticka med. Vi har alltid fått såna man ger i munnen innan. Varken jag eller mamma vill sticka henne och vi vet heller inte var/hur. :( Brukar de skicka hem såna sprutor till marsvin eller har veterinären gjort fel?

Lyan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min vet. brukar sätta kanyler på sprutorna som lock, det är inte så din vet. har gjort också? Vad är det för medicin?

[Sandi92]
0

Det vet jag inte. Det går ju att ta bort dem iofs. Men medicinen ser inte ut som den brukar, den är gulaktig och den brukar vara genomskinlig. Vad det är för sorts medicin vet jag inte. Brukar det vara samma sort till munnen och de som man sticker med? Isåfall kan vi ju bara ta av kanylen.

NinaS
0

Vissa mediciner kan ges både i munnen och genom injektion. En del kan bara ges på det ena sättet, så det är väldigt viktigt att det blir rätt! Men om det är medicin ni ska spruta själva så borde de ju ha visat hur ni ska görta. Ring veterinären och fråga innan ni ger medicinen!

NinaS
0

Ni har inte fått något recept eller något annat skriftligt? Ibland skickar vetten med en skriftlig beskrivning på vad det är för medicin.

Aristarcos
0

Medecinen borde ju vara angiven, gå ut på fass.se och läs mer om den aktuella medicinen.

[Sandi92]
0

Vi har inte fått nån beskrivning av medicinen, det står bara när vi ska ge den. Får ringa imorgon och fråga.

EvaLuna
0

Bäst att fråga helt klart! OM den ska injiceras - fråga hur ni ska göra oxå

FeliciaS
0

Vad är det för medicin? Antibiotika?

Det är säkrast att ringa veterinären och fråga :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Sandi92]
0

Har ringt idag och hon i receptionen sa att det var ok att ge det i munnen, men litar inte riktigt på det. För det första så var det en praktikant som mätte upp och skrev på påsen igår. (Hon skrev inte vad det var för sort..). För det andra så pratade inte hon i receptionen med en veterinär innan hon uttalade sig. För det tredje så ser medicinen inte alls ut som den brukar, den är gul och har en annan konsistens. För det fjärde så är det mycket större dos som vi ska ge på en gång än vad vi brukar. Det är inte första gången det är slarv på den veterinärmottagninen när det "bara" gäller ett smådjur. >:(

chickwheels
0

Gå tillbaka o kräv nytt besök med ny medicin utan betalning då i och med att de slarvat så :S Ni ska ju inte riskera er korres liv för att de slarvar… Grrr att veterinärer jag va så slarviga.

Lycka till

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg