Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 916 ggr
alskarkolhydrater
0

Temperaturer / Drag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej!

Tänkte bara höra vad ni tycker om hur jag har gjort för att lösa påskdagarna. Vi ska nämligen åka iväg 2 dagar (kommer dock hem en snabbis båda dagarna för att ge mat, byta vatten osv.)

Eftersom vi inte har genomgående lägenhet så står solen på från morgon till kväll i alla rum. Öppnar jag inte fönsterna så kan det bli upp mot 30 grader varmt i rummen… villket inte är alls bra för marsvinen. Därför undrar jag nu om ni tycker det är ok att jag har fönstret öppet hela dagen och natten (eftersom jag inte kommer hem förrens nästa dag igen)?

Jag har hängt upp ett påslakan för fönstret för att det inte ska bli drag (eller hur funkar det?) och sen har jag lagt i en massa täcken i ena delen av buren så att de kan värma sig. Tror ni detta kan gå dessa två dagarna, att det är öppet på natten med? (bor i skpne så det blir ca 8grader på natten)

skickat med bilder så ni ser.

alskarkolhydrater
0

en till

alskarkolhydrater
0

och här är täcke-högen

FeliciaS
0

Jag tycker att det borde räcka med att ha persiennerna nedfällda. Än värmer väl inte solen såpass mycket att hela lägenheten blir varm om du har persiennerna nerdragna i alla rum och dörrarna mellan rummen öppna?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

alskarkolhydrater
0

#3 Jag har dem nedfällda och vridna… men det blir verkligen STEKHETT här inne när solen står på hela dagen ändå. :( Vi är många i samma hyreshus som har samma problem nämligen… idag när jag testade att inte öppna och ha de nere så var temperaturen uppe i 26 grader redan klockan 12 idag… fattar inte :(  Tycker du att det är en dålig ide med öppet på natten?

FeliciaS
0

#4 Ajdå, det var väldans.

Nja, 8 grader är ju egentligen inga problem om det blandas med rumsluften. Men fönstret är ju precis ovanför buren, vilket gör mig tveksam. Har du inget fönster i rummet intill som du kan ha öppet istället och då mer öppet? Då drar det ju inte direkt på marsvinen i alla fall.

Vilken tid ser ni till marsvinen?

Mvh Felicia

alskarkolhydrater
0

#5 Ja min sambo tyckte också det, alltså att jag ska öppna i sovrummet bredvid… dock kommer hallen först sen sovrummet och jag är så himlahmla rädd att det ska bli för varmt för marsvinen under dagen. (kanske bara jag som är för pjollig) Men det kanske är bättre att öppna i rummet bredvid istället?

Vi åker imorgon kl 16, kommer sen 10.30 på lördagen.. åker vid 12 och kommer hem sen igen på söndagen kl 12.

FeliciaS
0

#6 Det låter ändå som ett bra alternativ att ha öppet i rummet bredvid. Men ni kanske inte behöver ha öppet alls mellan fredag och lördag i och med att ni åker rätt sent och kommer hem ganska tidigt :)

Mvh Felicia

alskarkolhydrater
0

ok :) tack för hjälpen! Ja det blir så istället då…

Men du, marsvinen kan väl inte få värmeslag och dö om det blir 26-27 grader varmt? Blir så rädd nämligen när man läser om olika saker överallt om temperaturer osv.