bokhylleburar
jag håller på att bygga bokhylle burar ,ska lägga in en våtrums matta eller något liknande,sen är den i stort sett klar,men nu har jag en fundering som har varit på tal förut i iFokus,,jag har tittat på bilder flera gånger har även läst ,men vet iaf inte hur jag ska göra om jag ska sätta dit plexiglas eller ej så dom inte hoppar ut,då buren kommer att stå på ben eller liknande,,men efter de jag läst så har dom flesta inget plexiglas och kanten på buren är 28cm ,jag tror att dom inte får något fäste ,de gäller att sätta bo lådor mm in mot väggen,jag tror på att de funkar utan plexiglas,,vill gärna ha kommentar från er som har bokhylleburar om hur ni gjort, ber om ursäkt att de vart så långt inlägg,,men jag känd att jag måste få skriva
Jag har ingen extra kant på mina bokhylleburar, fastän kanterna är lägre än 28cm och jag har aldrig varit med om att något marsvin hoppat ur dom. Men jag är övertygad om att alla mina marsvin (nåja, dom flesta åtminstone) skulle kunna ta sig ut om dom ville, jag har sett marsvin hoppa riktigt riktigt högt (nästan över ett kompostgallernät, tror dom är 1m höga och hon var nog uppe på 75cm åtminstone, när hon försökte komma undan en stygg burkompis) och tycker att det är bättre att dom isf kommer undan vad det är dom vill bort från om det är nödvändigt. Även om det innebär att dom faller en bit. Det är sällan marsvin kastar sig rätt utför bara sådär utan anledning.
Så nej, jag skulle inte sätta på plexiglas också om jag var du.
Hanna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ok,jag har också kommit fram till att inte ha plexiglas efter mycket tänkande,så vart de så
Det tror jag blir jättebra :)
Hanna