dräktig?
undrar hur jag kan se känna om mitt marsvin är dräktig?
om hon är dräktig nu så är hon inne på dygn41.
tycker att hennes mage putar ut lite extra på sidorna exakt vid bakbenen. har försökt känna på hennes mage men har inte kännt något mer än att de är lite någorlundare fastare eller mer hård så att säga. vet inte om hon brunstar då jag inte vet hur man kollar de?
har kännt på hennes systers mage ( då dem är syskon och är lika gamla) och de känns inte alls lika dant , purples mage ( trolig dräktig) är ju lite större och mer spänd.
och purple pocorn skuttar inte alls lika mycket som hon gjorde innan , precis som hon är mer försiktig eller något sånt . undrar om de kan reletera till att hon kanske e dräktig?
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Om hon är på dygn 41 bör du snart kunna känna fosterrörelser. Har du vägt henne så att du sett att hon gått upp i vikt?
Hanna
hon blev ju tjuvpard så hon är ju nu första maj 5 månader.
men sen eventuell parning gått upp samanlagt 260 g
hur känner jag foster rörelser?
#2 Du håller händerna runt magen och "klämmer" lite försiktigt, så brukar jag känna fosterrörelser :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hur ska fosterrörelserna kännas`=)
#4 Som sparkar :) Ungefär som närdu känner på en människomage när någon är gravid och man känner sparkar, så tycker jag i alla fall att det känns 
kände på hennes mage nu och kännde två små bump, och en som om de e luft bublor som rör sig där inne? e de så de kan kännas? ursäkta kanske låter som dumma fråger men vet ju inte riktigt hur de ska kännas, för mig hade de lika gära kunna kännas som gaser i magen =D
#6 Svårt att säga, det känns som att något sparkar innefrån :D
Ja det kan ju kännas som det, så ibland kan det vara lite osäkert :)
hihi finns de ingen marsvins mage kännare i malmö som hade kunnat känna på min älskligs mage hihi=)
#8 Haha :) Svårt att beskriva via datorn hur det ska kännas :) Man kan ju uppleva det olika från person till person 
ja typ , och samtidigt som jag känner på hennes mage sårör hon sig så jag vet ju inte om de är hennes rörelser jag känner eller eventuella bebbarnas rrelser, för rörelser de känner jag =)
#10 Hehe inte lätt 
haha nej verkligen inte hahahaha =) but time will tell =)
#12 Ja du lär nog märka om hon är dräktig ;)