Min "hamster"
hahaha… så söööt!! :) De största öronen jag sett… (bebisbilden)

ååååh vill också ha en bebis! Så sött med de små…eller…"små" fladdriga öronen :D
Hur stora är dem ungefär vid födseln? Som en hamster typ? Det yngsta jag sett på riktigt är 6 veckor… och det tycker jag var litet :D
hahahaa… det sista fotot missade jag! Älskar foto på marsvin som gapar! :) tycker det der så sjukt roligt ut… min ena har sånna konstiga ticks och gapar stor ochlänge varje gång hon får något blött vid munnen :) så datorn är laddad med marsvins-gapar bilder :D
De väger ungefär mellan 70-120g men det kan slå på drygt 20g åt båda hållen. Jag vet inte hur mycket Dovv vägde när hon föddes, hade ingen våg, men du ser ungefär hur stor hon är på första bilden när hon sitter i min hand. De guldhamstrar jag har sett har varit större än en ny marsvinsbebbe
Såååå söööööööööööt! Nästan smälter ;-)
//Emma
Jag tycker att mina har varit lika stora som en guldhamster men mina 2 kullar var varit små, 2 i en, och 3 i en, kollar man ena kullen mamma fick på 5 st, så var dem mindre än guldhamster :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har en tort'n white-tjej hemma vars goldenpartier ser lite sotade ut så som det ser ut att Dovv är på bilderna. Kallas den färgen något särskilt eller är det ett fel eller en effekt av att vara långhårsblandis (mörkare toppfärg)?
Är det någon som vet?
Jag tror att hon är just sotad. Det kan alla sorters marsvin bli. Det heter väl bara sotad. Vi hade en nonself pettis som var bussagouti/buff som blev väldigt sotad i sina buffpartier med tiden.
Så söta bilder!!!! :)))))))
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Vilka härliga bilder! Bilden i inlägg 1 gjorde verkligen min dag 
#18 Haha, ja inte är den skickrande för figuren direkt :-P
Min fina flicka äter äpple ihop med Ellen
Dovv och brorsan Bus är de absolut roligaste ungar jag har haft! De påminner en del om Perry :-D De är ju släkt men på så långt håll så det ska inte spela in, men ändå!
Mamma Rema och pappa Honey är bägge två helt "galna" grisar så Dovv och Bus har väl fått busigheten från bägge sidor :-P
Mamma upp i dagen! Syns inte så jättebra på bilden men de är toklika! Förutom färgen och pälsen då. Samma ögon, samma kropp (= gigantiska och lika mjuka som en tegelsten :-P), samma huvud och samma strimmor i ansiktet :-D Fast Dovv har på vänster sida och Rema på höger.
Ska försöka fixa bild på dem tillsammans :-)
kanonsöt.jag med vill få långhårigt
#22 Du har ju några vuxna honor som är långhåriga, fast det är klart, när Tova sätter fart är dem kortklippta allehopa :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#22 Ja, men du har ju Panda, Rema på bilden är släkt med henne och Panda har bla Eternitys bakom sig. Nackdelen är ju att hon är satinbärare :-(
Hon är jättesöt!
Så fina bilder : ) Och en massa söta marsvin : )