Neeej!
Nu ryker Silver och Hazel ihop igen…Inatt var det helt tyst och imorse ligger dem brevid varann och sover och de tigger mat sida vid sida. Upplever dock att Silver alltid varit den i underläge eftersom det är Hazel som är den mest coola av dem, och Silver brukade alltid följa Hazel tex på golvet och när de ska hämta mat ur handen. Nu är det Silver som hela tiden ska rida Hazel, han är så hormonstinn att han försöker hoppa ner ur famnen när jag har honom uppe. Jag har gjort halvdana försök att dela av balkongen och buren åt dem och det är Silver som går igenom med våld.. Lite smågnabb är det hela tiden emellanåt men både igår och idag har dem rykt ihop som en boll och båda har småsår i ansiktet och lite svullna kring munnen. Det är inget fel på aptiten än så länge och när de får mat så fokuerar dem på att äta.
Men jag börjar bli less och lite orolig. Hur länge ska detta hålla på? Blir de nånsin överens om rangordningen? De är nu drygt 15 månader.
/Jen med slagskämparna Silevr och Hazel
Åhh! Så typiskt : ( Jag som hoppades att dom kommit överens.
Vet inte hur du ska göra men önskar dig lycka till!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gjorde ett nytt försök med bonding idag, Släppte ut dem på gården och som jag gissade så bråkar inte alls på samma sätt där. Nu fick Silver rida färdigt utan att Hazel bet ifrån och äntligen fick han lägga en sats på stackars Hazels bakdel. Silver blev genast sfteråt som förbytt och nu kanske det blir frid och fröjd tills han blir sugen nästa gång.. Stackars små hormonstinna monster ;)
/Jen, Silver och Hazel
Jag håller tummen att han är ett lugn ett tag. Jösses!

Gud vad tråkigt, men hur stor bur har du då!? Har läst någonstans att hanar behöver större utrymme än honor. Kanske det kan bero på det!?
Hmmm.. killarna håller sig någorlunda lugna just nu. Dagtid nu när det är varmt nog så bor de helt lösa på balkongen som är stooor, och annars har de en bokhyllebur som är 2 meter men bara 40 cm bred. De började ju bråka när de var hos marvsinvakten och där de inte fick golvtid eller stimulans som här hemma.
Jag håller tummarna ännu för att det ska funka!
/Jen börjar bli less på bråkstakarna Silver och Hazel

Jo jag kan förstå det, men då är deet en ganska stor bur, kanske behöver dom stimuleras mera med att springa runt på golvet m.m det är ju så med vissa hundar, kanske är det så med marsvin också!?