Skinnys
Vad jag förstått så är skinnys lite känsligare än andra marsvin och behöver lite annan omsorg. Kan inte ni som har skinny berätta allt ni vet och kan om skötseln, maten mm, allt ni kommer på. Är så sugen på en skinny men vill vara förberedd och säker på vad jag ger mig in på och vad som krävs av mig så det blir rätt från början.
Jag har två st skinny här hemma :) Tycker inte att de kräver någon annorlunda skötsel mot vad de tre andra får. Men visst, rummet de bor i får inte vara allt för kallt och de vill gärna ha någon fleece filt/vetbed i buren. Äter gör de lite mer än "vanliga" marsvin, men jag tror också att det skiljer sig från individ till individ. Det är lätt att de blir torra i skinnet så man får se till att smörja med en salva (t.ex. Helosan) isåfall.
Tycker absolut att du ska skaffa dig en liten nakenfis! ;)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Ja jag ska nog göra det framöver, dom är liksom lite coola, fulsöta på någotvis.
Nu ska jag först få min honflock komplett, sedan blir det nog en bur till med ett par hanar och då får en av dem bli en skinny :))
Jag tycker nog inte att nakenfisarna är så mkt känsligare än andra marsvin.
Det jag är noga med är att det alltid finns tillgång till bra mat och friskt hö i buren.
Nakenfisarna äter & bajsar mer än pälsade för att hålla värmen.
Skaffar du en skinny m ljus hudfärg så är de ganska känsliga för sol om de är ute på sommaren då de blir solbrända.
Skinnys är helt underbara
.
Lycka Till !!
Har 1 skinny och han behandlas likadant som de andra marsvinen. Fast han har alltid tillgång till bra mat och hö för att hålla värmen.
Sedan bajsar dem mer eftersom dem äter mer :)
Jag har ett ljust skinny, så smörjer in han om han är ute i solen så att han inte bränner sig :)
Skinny är underbara! Hade 1 skinny till innan som kom tillsammans med han jag har nu, men dog redan 1 månad efter att jag hade fått hem han, endast 1,5 år gammal, blev sjuk helt plötsligt :( Men det är ju sånt som kan hända alla marsvinsraser.
Just det! Unga skinny kan få ballongmage vid felaktig utfodring som unge (har jag läst). Men vet ej hur vanligt det är.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Älskar din Blixten! Är en av de coolaste skinnys jag sett :)
#5 Hihi tack så mycket, glad jag blir 
Men om nu skinnys äter mer och ska ha tillgång till mer mat typ havre/pellets och så, hur blir då det om man har de i samma bur som pälsade marsvin? Jag tänker eftersom, iallafall mina, marsvin är riktiga matvrak och äter i princip till maten är slut, blir inte pälsbollarna tjocka då?
#7 Jag har mitt skinny med en self, och det fungerar superbra, gäller att ha riktigt bra hö som dem ska ha fri tillgång till och så ger jag min pellets. Selfen som går med han äter mer hö än pellets så för mig är det inga problem:)