Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1260 ggr
diva
0

otursår

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här året har inte varit bra djurmässigt. Först fick jag ta bort Hemming pga satinsjukan, sen råkade hans kompis heike ut för en brutal misshandel av en anna hanne och dog av skadorna han fick. Sen var det katten Nellie som blev tagen av en rovfågel. Nu har jag haft 2 honor dräktiga och den ena honan kastade sina foster under helgen och idag födde den andra honan bara döda bebisar. Det är osäkert om mamman kommer att överleva. Jag blir tokig. Ska det aldrig vända. Är förtvivlad och ledsen just nu. Vet ej om jag la detta i rätt kategori.

Abico
0

Ja det har varit ett fruktansvärt år hittills, förhoppningsvis blir andra halvan av 2011 bättre. Skickar tröstkramar!

Hanna 

miacaliza
0

Jag tycker det verkar vara många som haft otur ett tag nu, sjukdomar, Ohyra, dräktigheter som gått på tok och andra plötsliga dödsfall. Jättetråkigt tycker jag hoppas den andra delen av 2011 blir bättre.

Fridaaaa
0

Usch vilken otur :( Många som har haft otur nu tycker jag detta året, mer än förra :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

diva
0

jo det håller jag med om så vi alla med otur får hålla tummarna att det blir bättre och bättre nu. Jag lider med alla som inte haft ett bra år. Jag vet hur ni känner det med råge faktiskt. Det är bara att försöka ta sig i kragen och rycka upp sig och som sagt hoppas på bättre tider. Tack alla. Kände att jag behövde skriva av mig lite. Kanske inte så roligt att läsa, men jag tror jag behövde detta, för gubben min bryr sig inte om mina djur över huvudtaget så han förstår inte att man kan må dåligt av såna saker. Tack för att ni lyssna.

Fridaaaa
0

Mitt 2010 avslutades med att mitt allra första skinny (fick 2 stycken i födelsedagspresent av svärmor i nov, dem var 1,5 år gamla), dock dagen före julafton, detta året började med sellnic, så ja hoppas det blir bättre!
#4 Det är ingen fara! Alla behöver skriva av sig ibland :=)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

Usch, jag vet hur du känner dig :-( Har haft konstant otur i över 1år med död älskad hund, satinsjuka x orkar inte räkna, Ringorm x2, utlånade djur som dött (där lånaren vägrat berätta! Vi pratar 10+ marsvin), hunden som är kvar kommer troligen aldrig bli helt frisk mm

Försäker hålla huvudet ovanför ytan och hoppas på att oturen inte tycker det är roligt längre eftersom jag fortfarande står upp.

Jobbigt att inte din man förstår! Djur betyder så otroligt mycket!

Styrkekramar!

diva
0

#6 Jo jag vet ju vad du har gått igenom. Det är inte roligt, men vad gör man. Jo man ger inte upp utan kämpar vidare.

Jo det är synd att gubben är lite känslokall då det gäller djuren. Han tycker bara att det är onödigt med djur och inte förstår att jag måste ha djur för att må riktigt bra i både kropp och själ. Dom är ju som mina barn nu sen min son flyttat ur boet.

godisgrisen
0

Ja vi är många som förstår här inne och det som du är i nu lät inte roligt precis…

Vi har också haft det eländigt ett tag. Förra hösten började med ett dödsfall som fick oss att bli lätt förtvivlade. Senare samma höst miste vi tre hanar två ungar och en ung vuxen inom en månad. Det tog hårt. Jag tappade lite av min tro på marsvin, hade väl fått för mig att unga hanar är odödliga nu kändes plötsligt alla marsvin sköra som ägg. Sen innan jul fick vi två kullar med komplikationer båda honorna klarade sig med ett nödrop sån tur var och tre ungar av sju möjliga men det var jobbigt med hanarna i minne… I år har vi redan fått fyra kullar och det har gått galant förutom en sorgligt dödfödd unge men däremot har vi fått avliva två vuxna marsvin som var väldigt sjuka men inte så förfärligt gamla. Dessutom har vi haft en massa småskador på tassar, ögon och endel bett efter slagsmål, urinvägsinfektioner och nyligen har jag upptäkt misstänkta äggstockscystor på två äldre honor… suck!

Isnona
0

Jag håller verkligen med! Det har inte blivit en bra start på detta året. 

Själv förlorade jag ett marsvin i februari och nu ska jag till veterinären med ett annat som troligen har cancer. Känns som att allt är mitt fel och minsta lilla host från mitt andra friska marsvin så blir jag jätteorolig.

Man får försöka hålla huvudet uppe och hoppas att oturen snart vänder.

Styrkekramar till alla som har det kämpigt!

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Creation
0

Oj, vad många som verkar ha fått en tråkig start på året! Mycket tråkigt att höra. :-(

2010 var mitt bottenår på marsvinsfronten(det måste verkligen ha vilat någon sorts förbannelse över mig den perioden). Men det har bara blivit bättre och bättre under 2011(pepparpeppar), så jag kan ju säga att det faktiskt finns ett slut på olyckan, till er andra som upplever oturstider! Det är bara att härda ut, kämpa vidare och invänta bättre tider.

Hoppas att oturen vänder för er alla snart.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

diva
0

Tänk va mycke elände det varit för många. Tänkte berätta att honan dog i min famn inatt, gråter och gråter. Nu har jag bara en hona kvar och måste fort hitta en kamrat till henne. Det är verkligen inte lätt att hitta en ung hona här uppe i norrland. Hoppas nu att allt skit med djuren för oss alla är över och vi kan se fram mot en underbar sommar med våra små grisar.

Sammetskatt
0

Jag hade mitt otursår som började i sep 2009 och slutade i sep 2010. Båda mina älskade marsvinshanar dog denna period, ena slutade äta och blev aldrig bättre och andra dog plötsligt och oväntat endast 2½ år gammal i kramper. Fick även Ringorm på grisarna och jag själv. Selnic drabbades de också av. Det blev så jobbigt att jag sålde ut alla grisar och tog en välbehövlig paus.

Isnona
0

#11: Beklagar sorgen! :( Hoppas det löser sig för er

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus