Teddy marsvin!
Köpte ett Teddy marsvin idag. så liten i jämförelse med mina mina andra två damer. Köpte henne från skogens marsvin vars uppfödare körde 7 mil(!) för att lämna henne på en uppgjord plats:) sån himla skillnad på marsvin från djuraffär och uppfödare. det märks så väl på de jag har då de två tidigare är införskaffade på Arken i Sundsvall. De är mycket mer oroliga och nervösa än vad min nya Teddy hona är!
Så nöjd är jag!!!!
vad kul :D

Så söt :D

Grattis till nykomlingen
Roligt :) Så söta!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Själv har jag hennes helbror Bacardi :)
#5 Såg en bild på honom i ett annat inlägg, han är verkligen suuupersöt!
Mvh Felicia
#6 Tackar :)
#7 Så lite så ;) Han har väldigt fin färg och teckning.
Mvh Felicia

Jag och Tequila(Under smeknamnet Triss) surfade lite på nätet efter frukost och såg att det var många som svarat på vårt inlägg så vi tänkte att vi skulle tacka! visserligen är vi på bilden inne på kanin iFokus men det var bara av en ren tillfällighet

va sööt hon är…kan du skicka in mer bilder på Triss? :D

och så är hon trogen marsvin.ifokus också! vad söt hon var! hur gammal är hon?

haha självklart! Hon är född 2007-01-19 så hon är väl runt en 2-3 månader nu kanske^^
LEJONKUNGEN!
Stoppade Du bara ner marsvinet i vattenskålen????
Simmade den?
Hur varmt vatten hade Du?
Hade Du tvål i vattnet?
HUR fick Du hela grisen torr igen??
// Shintaida

jag sänkte henne ner i vattnet gradvis i min hand, nej hon simmade inte för det var för lågt vatten( så att hon skulle kunna stå i det utan att få vatten i nos och öron).
Vattnet var lite varmare än 37grader.
Ingen tvål och när jag använder tvål har jag gnagartvål från petstore. änvänds typ en gån i halvåret.
Grisen hängde jag sedan upp i tvättstället för att torka, nej då! Med en handuk och lite torkande var hon torr som fnöske igen
Tack!
Då vet jag hur jag ska bada mina!
Brukar skynda mig att tvätta dom under kranen och skölja av dom som korvar - fram och tillbaka…
Dom tycker INTE om det…allt är blött runtom…*suck*
(fick en bild i huvet om hur Du hade hängt upp henne i öronen för att torka *fniss*)
// Shintaida
Jag låter Sera simma i badkaret varannan vecka (motion). Fast simmar gör hon bara om jag håller i, annars blir det skutt-spring-sim… =P När hon är lite långhårig och badar, tar det timmar att torka! Hon har suuupertjock päls alltså. Jag badade henne en förmiddag, fönade lite så att hon var lite fuktig och det var hon sedan på kvällen när jag tog upp henne för att gosa! Snacka om pälsboll… haha…
Mvh Felicia