Inreda gallerbur
Har tittat runt lite på boende & inredning men hittar inte det jag funderar på. Min kusin har köpt mina killar. Hon har en gallerbur. försöker hjälpa henne inreda buren så man inte tar bort för mkt golv yta. Gärna typ en våning till. För då får man bodde gömma & lite mer yta i ett. Men vet inte hur jag ska göra. Material osv. Får hellst inte kosta för mkt. Ramp osv.
Har ni några mer tips hur man kan göra en gallerbur mer ´rolig´?
Gärna bilder
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det hade jag också behövt men vet inte riktigt vad jag ska ha
/ Linnea och grisarna <3
Tänk vad det ska stå still i skallen ibland. Hoppas vi får några bra svar. Ska fixa en xtra våning på min bur. Men jag har ett hemmabygge. Det är enklare
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Jag har sett ihop 2 gallerburar, så att jag har en ramp emellan :) Har tyvärr ingen bild på det, så i ena gallerburen har jag husen, och i andra så är det bara en "tunnel" så dem har stor yta där att springa på, rampen uppskattas av båda hihi :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En övervåning med ramp är lätt att göra :) Hur stor är buren? Är den rätt stor kan man använda en garderobshylla och bara skruva fast 4 ben, eller om den kommer in mellan gallret. Rampen tog jag bara en bräda och satte fast i hyllan med ett gångjärn.Sedan limmade jag bitar av blompinnar på rampen så de inte halkar av. Lätt som en plätt och brukar vara mycket uppskattat om marsvinen är vana eller inte allt för gamla eller "klumpiga" :)
#4 jag har inte måtten på buren. Men den är inte liten. Utan bra för 2 marsvin. Det var ett bra tips. Borde vara enkelt att fixa
…………………………………..
Köp en hängmatta om marsvinen är unga i den kan dom hoppa runt fast inte för högt så dom kan skada sig 
Hängmattor kan man ju också göra lätt bara att ta en gammal handduk och fyra snören och göra hål i varje ända och knyta fast i gallret.
jag har gjort det enkelt för mig med mina gallerburar, har satt in två brädor över plasten/mellan gallren på båda kortsidorna, så har dom två "hus" och två upphöjda sittplatser :)
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

#8 Oj vad fint! KOmmer de upp i hängmattorna?
…………………………………..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, de hoppar från hustaket till hängmattorna. Jag har medvetet inrett allt i etapper. Hängmattorna och sovplatserna är de absoluta favoritplatserna :-)