fleece?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ni som använder fleece. Är det fleeceplädar eller nåt speciellt tyg som ni använder i burarna. Fastnar inte höet i fleecet så det inte går att få bort och förstörs inte tvättmaskinen då det blir en massa hö som lossnar i maskinen. Jag är så less på allt spån man drar hem och det är spån överallt så jag behöver nåt bra och behändigt att ha i buren. Förslag och råd någon.
Jag använder plädar. När jag städar buren så borstar jag bort allt hö med en borste och sen så är allt hö borta. Funkar för mig :)
Vad använder du för borste?
En borste som liknar en hästborste men är lite annorlunda. Är lite hårdare än en hästborste så tar bort höet bra.
ok får prova mig fram och se. Har en hundboste (karda)
Det funkar säkert bra :)
Fleeceplädar tyckte jag blev hemskt äckliga. Det fastnar massa hår, hö och bajs (om de kissar på bajset). Så det skulle jag inte rekomendera.
Jag vet att några här kör med spån och lakan över, det tycker jag verkar helbra, ska prova det.
Just nu kör jag med spån och sedan STL-strö (kallas papperströ på granngården) som ett lager över. Då fastnar det inte spån i djurens päls eller sprätts spån över kanten. Det känns helt okej också.
Fast både med lakan+spån och STL-strö+spån så behöver man ju släpa hem spån förstås :/
Här har jag sammanställt min erfarenhet av fleece, har tidigare haft fleece i flera år utan problem.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
#7 Tack för en bra artikel. Nu vet jag hur jag ska göra.
jag började med fleecefiltar i helgen, det funkar bra hittills. Inte bytt är och det är fint sålänge man tar bort bajs varje dag, jag har även en liten del där det är spån. höet förvarar jag i en kattlåda med spån i botten, den städar jag med varje dag :)
Hade fleecefilt ett tag, men tröttnade ganska snabbt. Den blev smutsig och äcklig efter bara nån dag och genomvåt av kiss. Det var ett helsike att få bort allt skräp som fastnade på den också.
Nu använder vi toa-lätt (papperspellets) vilket funkar bra. Nackdelen är att det är dyrt.
#10 Då kan jag rekomendera "Stl-strö" som kallas pappersströ på Granngården. 10kg kostar 49kr och det är samma idé som toa-lätt. Det är kartongbitar.
Åh granngården verkar vara en så bra affär, men vi har ingen i närheten tyvärr. :(
granngården har samma sortement som lantmännen.
#13 men inte samma priser va? 
#13 Finns lantmännen som butik? Jag trodde det var typ ett märke som finns på exempelvis mat, som säljs i matvarubutiker och maskiner och liknande. Trodde inte det fanns en butik som heter så. Gör det? Är föresten inte granngården en del av lantmännen? Blir riktigt förvirrad nu ;)
#12 Så synd, finns det ingen som har vägarna förbi och kan köpa med lite då? Eller om ni åker förbi någon stad där granngården finns?
#7 Ser mysigt ut att ha fleece som underlag i buren :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.