Herregud :'(
Kom hem för bara en stund sedan och hittade både Bus och Fiffe i bedrövligt skick 
Bus har varit lite trött ett par dagar, nu låg han på sidan alldeles kall och med blåa läppar, han dog! Han dog i min famn, min älskade lille nassegris 
Hade inte ens hunnit lägga ner honom när jag såg Fiffe
Han satt ihopkrupen och när jag tog upp honom skrek han av smärta
Satinsjukan hade brutit ut… Jag vägde honom och han hade tappat 100g sedan sista vägningen för några dagar sedan, magen var insjunken och han ville inte räta på sig så jag valde att ta borta honom direkt
Jag känner mig som ett svin! Jag visste att hans värden inte var helt 100% ändå valde jag att starta ringormsbehandlingen och troligen fick stressen sjukdomen att bryta ut på allvar. Jag filmade honom, jag ville verkligen inte för det gjorde ont på honom men samtidigt ville jag ha det på film för att visa andra satinägare, känner mig hemsk 
Mina älskade små grisar 

vila i frid
jag ser inte att du är ett svin, du ville ge dem en chans ju och bekämpa ringormen jag hade gjort samma sak
Fy vad hemskt! Ja ursh ursh stackars Bus och fiffe, satinerna är så himla tragiska. Du är inget svin, du hade inget val ju.
Styrke kram. ♥
INLÄGGET ÄR REDIGERAT AV MODERATOR EFTERSOM DET INTE ÄR TILLÅTET MED SVORDOMAR PÅ SAJTEN- TÄNK PÅ DETTA I FORTSÄTTNINGEN!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fast en satin är inte som ett vanligt marsvin, de lider inte av ringormen, det är det bara jag som gör men satinsjukan dödar och den triggas av stress 
Usch så fort det gick, kram från mig !
Vila i frid underbara Bus och Fiffe!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med Strawberri: va skulle du ha gjort?
Beklagar sorgen. Kram
Jag hade ett Satinmarsvin.
Han dog för ett par månadersen, i januari.
Jag hittade honom på burgolvet död…
Jag har två andra marsvin som inte är Satin, klarar dem sej bättre?
/ Linnea och grisarna <3
#7 Dem kan inte få satinsjukan, satinsjukan är inget som smittar.
#8 Tur :) man blir ju lite orolig när man inte vet :/
/ Linnea och grisarna <3
#9 Satinsjukan kan bara satinmarsvin få (vet ej om satinbärare kan få, men det är i så fall en ytterst liten risk).
#7 Satinsjukan kan drabba även vanliga marsvin men det är extremt ovanligt så du behöver inte vara orolig över dina andra grisar :-)
Jag vet att jag inte hade kunnat göra något för Fiffe men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att om jag inte röjt runt i djurrummet hade han fått leva ett tag till, nu fick han leva sin sista vecka i stress Jag vet att det bara var en tidsfråga men ändå 
Med Bus gick det så extremt fort! Jag vet inte vad som hände, det var som han bara gav upp! Han var såklart rätt stressad han också med klippning, städning och behandling men en ung hane borde ju klara det utmärkt, han var ju inte ens ett år 
Så förfärligt att mista två samtidigt!
Tröstkramar.

Vila i frid Bus och Fiffe!
Så sorgligt.
Massor med tröstkramar!
Sov gott, Fiffe och Bus.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Tack alla
Det känns fruktansvärt att mista dem samtidigt, speciellt Bus! Fiffe betydde mer för mig känslomässigt (hur hemskt det än låter) men Bus hade hela livet framför sig
och nu är Honey ensam och förstår inte var hans kompis har tagit vägen :-(