Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1069 ggr
MissFlisan
0

KNÖL!!!

Nej jag har hittat en knöl på pyret vid skuldrorna som är större än en ärta, kan det vara något annat än cancer? Något mindre farligt? typ fettknöl?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se

"slappna av inget är under kontroll!"

busemma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

fettknöl troligast :)!
Tror inte det ät något farligt alls!

MissFlisan
0

Okej tack :)

isblixt
0

Det är bara en veterinär som kan avgöra vad det är för sorts knöl. Är du orolig tycker jag att du ska kontakta en vet :)

Lyan
0

Jag tycker verkligen du ska ta kontakt med en erkänt duktig marsvinsveterinär för det låter som du har väldigt mycket hälsoproblem med ditt ena marsvin med tappad päls, låg vikt, sköra tänder och nu en knöl (är det samma marsvin som har detta problemet också?)

annicasvensson
0

ja synd för om marsvinet bara är 4 månader är det otroligt att de redan kan vara så sjukt om det är samma marsvin du skriver om på många olika trådar, när skaffade du marsvin och hur är din kunskap om marsvin? låter tråkigt att du fått köpt ett marsvin som är så sjukt, ta kontakt med en marsvins vetrinär eller fråga där du köpte marsvinet om råd med.

MissFlisan
0

Hej på er! I de andra trådarna handlar det om samma marsvin, men detta med knölen är de andra marsinen, hon som verkar helt pigg och vanlig.

När ja köpte dem visste jag inte så mycket, eller jo typ lite basunskaper, men sen jag köpte dem, har jag läst på mycket och lärt mig mycket, för att jag ska ta hand om dem på bästa vis. Jag viste däremot inte vad man skulle kolla efter hos djuren när man köper dem, jag visste inte heller vilka man tex kan ställa ut eller att det fanns olika raer förutom, virvlar långhåriga och korthåriga….Men jag lär mig hela tiden. Skaffar jag marsvin någon mer gång, eller fler (vilket jag vill) då kommer jag köpa ho uppfödare och dessutom rasmarsvin. Känns tråkigt att de i djuraffären inte viste bättre, hon jag köpte av sa att hon hade typ nio marsvin, så jag trodde hon var duktig och kunde mycket…

Fridaaaa
0

#6 Du kan ställa ut alla marsvin :)
Djuraffärer kan man inte lita på idag, finns få bra. Uppfödare är bättre, en som är mer känd.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.